L'Ajuntament de Sabadell, amb la col·laboració del Consorci AOC, disposa del servei e-FACT com a punt general d'entrada de factures electròniques. A través d'aquest servei, podeu fer-nos arribar i consultar les vostres factures per via telemàtica, les 24 hores del dia, qualsevol dia de l'any.
Instrucció IGAS/3/2021, de 17 de desembre, relativa al registre comptable de factures de l'Ajuntament de Sabadell.
NORMATIVA
A partir del 15 de gener de 2015 s'estableix l'obligatorietat de l'ús de la factura electrònica per als proveïdors d'aquesta corporació, d'acord amb el que estableix l'article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls a la factura electrònica i de creació del registre comptable de factures en el sector públic. Per tant, hi estaran obligats:
- Societats anònimes.
- Societats de responsabilitat limitada.
- Persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica sense nacionalitat espanyola.
- Establiments permanents i sucursals d'entitats no residents en territori espanyol.
- Unions temporals d'empreses.
- Agrupacions d'interès econòmic.
COM CREAR UNA FACTURA ELECTRÒNICA?
Al següent enllaç trobareu solucions senzilles i gratuïtes avalades pel Consorci AOC.
COM ENVIAR UNA FACTURA I CONSULTAR-NE L'ESTAT?
Per enviar una factura, accediu al Punt General d'Entrada de Factures i seguiu les instruccions.
La consulta de l'estat permet fer el seguiment de la tramitació de les factures electròniques presentades a l'Ajuntament a través de l'e-FACT. Accediu a la Bústia de lliurament de factures i en podeu consultar l'estat a la pestanya «Consulta d'estats».
Des d'aquí, podreu presentar i consultar qualsevol factura electrònica, així com resoldre qualsevol dubte relatiu a la presentació o la consulta, al format o a la generació de la factura.
DADES PER FER UNA FACTURA
Les dades necessàries per a la presentació de factures electròniques són les següents:
Nom: Ajuntament de Sabadell
Adreça: Plaça Sant Roc, 1
Codi DIR3 de l'oficina comptable: L01081878
Codi DIR3 de l'òrgan gestor: L01081878
Codi DIR3 de la unitat tramitadora: El que correspongui segons els servei que gestiona el contracte.
CODIS DIR3 unitat tramitadora per Servei / Centre Gestor
- LA0021841 - AC - Àrea Central
- LA0021842 - AJ - Secretaria - Defensa Jurídica
- LA0021843 - AP - Infància i Gent Gran
- LA0021844 - CM - Consums Energètics
- LA0021848 - CT - Comerç i Consum
- LA0021849 - CU - Cultura
- LA0021850 - DC - Drets civils i joventut
- LA0021852 - ED - Educació
- LA0021854 - ES - Esports
- LA0021855 - GB - Gabinet Alcaldia
- LA0021856 - GP - Patrimoni
- LA0021857 - HB - Habitatge
- LA0021858 - IT - Intervenció
- LA0033499 - PC - Projecció de la Ciutat
- LA0021859 - PE - Treball i Empresa / Promoció Econòmica
- LA0021860 - PR - Presidència
- LA0021863 - RC - Acció Territorial i Participació
- LA0021864 - RH - Recursos Humans
- LA0021865 - SA - Salut
- LA0021867 - SC - Seguretat Ciutadana
- LA0021869 - SG - Serveis Generals i Compres
- LA0021871 - SS - Acció Social
- LA0021872 - ST - Secretaria - Anuncis Oficials
- LA0021874 - TE - Espai Urbà
- LA0021875 - TR - Tresoreria
- LA0021876 - TU - Projecció de la Ciutat i Turisme
- LA0021877 - UH - Urbanisme
CALDRÀ QUE LA FACTURA INCORPORI:
- Codis DIR3, tal com s'ha indicat a l'apartat precedent.
- Número d'operació comptable, informat per servei/departament pel qual s?ha realitzat el servei, obra o lliurament de matèria al trasllat de l'acord.
- Descompte, si s'escau, en el camp específic de retenció de garantia habilitat a l'efecte per l'elaboració de facturació electrònica quan s'hagi fixat en el plec de clàusules administratives particulars aquesta possibilitat de retenció en el preu.
- Dades obligatòries regulades a l'article 6 del Reial decret 16119/2012, de 30 novembre.
CONSULTES:
Per a consultar l'estat de tramitació de les factures, cal adreçar-se al centre gestor encarregat del servei.
Per a qualsevol dubte sobre l'elaboració i presentació de la factura electrònica, cal adreçar-se a IGAS.COMPTABILITAT@AJSABADELL.CAT