PLÀNOL DE SABADELL ADRECES I TELÈFONS D'INTERÈS FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIONS DE TRÀNSIT
Twitter Facebook Telegram Instagram Flickr Youtube
v
14/07/2025 17:29:21
Cabecera Sabadell
Inici |  Informació del Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Llicència per obres i usos provisionals



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Nom del tràmit Llicència per usos i/o obres provisionals
Objecte En els terrenys compresos en sectors de planejament urbanístic derivat o en polígons d'actuació urbanística i, fora d'aquests àmbits, en els terrenys destinats a sistemes urbanístics, es poden autoritzar usos i obres de caràcter provisional que no siguin prohibits per la legislació i el planejament sectorials o pel planejament territorial o urbanístic, mentre no s'hi hagi iniciat el procediment de reparcel·lació, d'ocupació directa o d'expropiació corresponent per a l'execució de l'actuació urbanística que els afecta.
Documentació necessària 1. Projecte tècnic (bàsic o bàsic - executiu) en format PDF amb marcadors, signat electrònicament per tècnic o tècnica competent, que inclogui:
  • Memòria descriptiva i justificativa del caràcter provisional dels usos i les obres així com de les obres necessàries per reposar la situació que s'alteri al seu estat original, amb indicació dels pressupostos d'execució de les obres provisionals i de reposició (RPLU).

  • Identificació precisa de la finca afectada pels usos i les obres, amb indicació de la seva referència registral i cadastral (RPLU).

  • Descripció i representació gràfica de les obres provisionals, amb indicació dels serveis urbanístics existents i els que calgui implantar, incloses les obres de connexió corresponents (RPLU).

  • Topogràfic a escala mín. 1:500 (en obres d'urbanització, moviment de terres i anàlogues).


Annexos del projecte:
  • Fotografies de l'estat actual de l'edificació i de la parcel·la, vials i voreres, que permetin una correcta visualització de l'estat inicial.

  • Plànol de situació, emplaçament i règim urbanístic aplicable, amb base topogràfica a escala adequada i amb indicació de l'àmbit d'intervenció.

  • Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, visat i signat per tècnic/a competent, segons el reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció.

  • Estudi de gestió de residus: Avaluació del volum i les característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l'1 de febrer, que regula la producció i gestió de residus de la construcció i demolició, i el Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya).

  • Condicions de protecció contra incendis (en obres incloses en l'Annex 1 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments activitats infraestructures i edificis), si s'escau.

  • Documentació sobre la bastida, en cas de requerir-ne.

  • Documentació del [PEP]BAMAS en cas de protecció arqueològica i/o arquitectònica.

  • Documentació del Pla Especial d'intervenció en el paisatge urbà (PEIPU), i Fitxa NAG o NAE si es tracta d'aquests àmbits, degudament complimentada.


2. Altres documents:
  • Declaració responsable exercici professional (DRO1), si el projecte no està visat.

  • Declaració responsable acceptació i compromís d'usos i/o obres provisionals (de la persona propietària), segons model normalitzat (DRO6).

  • Declaració responsable acceptació i compromís d'usos i/o obres provisionals (del titular del dret d'ús), segons model normalitzat (DRO7).

  • Designació de l'empresa constructora.

  • Autorització de representació (caldrà adjuntar còpia del DNI del titular).

  • Full justificatiu del pagament de la taxa segons OF 3.9.

  • Full d'assumeix de la direcció facultativa a càrrec d'un tècnic competent.

  • Documentació tècnica complementària en funció de les característiques de l'obra sol·licitada, quan correspongui (habitabilitat, accessibilitat...).

  • Document d'acceptació de residus signat pel gestor autoritzat. Model de la Generalitat de Catalunya.

Qui el pot demanar Qualsevol persona interessada o el seu representant.
Quan es pot realitzar Tot l'any
Canals de tramitació presencial
  • Sabadell Atenció Ciutadana d'Urbanisme


  • Temps aproximat de resposta El termini per atorgar la llicència urbanística d'usos i obres provisionals és de dos mesos. El còmput d'aquest termini resta suspès durant el període comprès entre la sol·licitud de l'informe preceptiu de la comissió territorial d'urbanisme competent i la seva recepció o, si l'informe no s'emet dins del termini assenyalat, el dia de finiment d'aquest termini.
    Preu Taxa segons Ordenança fiscal 3.9.

    Impost segons Ordenança fiscal 2.4.

    * Per exempcions i bonificacions veure el contingut de l'ordenança.
    Pagament Taxa:
    El pagament s'ha d'acreditar en el moment de la sol·licitud de llicència.
    Podeu generar l'autoliquidació a través de l'enllaç següent:
    Autoliquidació taxa Llicències Urbanístiques: Obres i usos provisionals

    Impost:
    Una vegada concedida la llicència, el servei responsable tramitarà la liquidació corresponent.
    Silenci administratiu Negatiu
    Vies de reclamació Si no esteu conformes amb la resolució que se us notifiqui, podeu interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.
    Servei responsable
  • Servei de Llicències. Edificació i Habitatge
  • Termini de resolució El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució és de dos mesos a comptar des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre electrònic de l'Ajuntament de Sabadell, sempre que no hi hagi cap dels supòsits que puguin ocasionar suspensió o ampliació del termini esmentat.
    Cita prèvia
  • Per demanar cita al SACU, podeu fer-ho fent clic aquí
  • Documentació que s'ha d'aportar
    Tipus Presentació
    Sol·licitud Específica: Sol·licitud de llicència per usos i/o obres provisionals Obligatori Ambdues
    Memòria descriptiva i justificativa: Memòria descriptiva i justificativa del caràcter provisional dels usos i les obres així com de les obres necessàries per reposar la situació que s'alteri al seu estat original, amb indicació dels pressupostos d'execució de les obres provisionals i de reposició (RPLU) Obligatori Ambdues
    Identificació precisa de la finca afectada: Identificació precisa de la finca afectada pels usos i les obres, amb indicació de la seva referència registral i cadastral (RPLU) Obligatori Ambdues
    Descripció i representació gràfica de les obres provisionals: Descripció i representació gràfica de les obres provisionals, amb indicació dels serveis urbanístics existents i els que calgui implantar, incloses les obres de connexió corresponents (RPLU) Obligatori Ambdues
    Plànol topogràfic: Topogràfic a escala mín. 1:500 (en obres d'urbanització, moviment de terres i anàlogues) Opcional Ambdues
    Fotografies: Fotografies de l'estat actual de l'edificació i de la parcel·la, vials i voreres, que permetin una correcta visualització de l'estat inicial Obligatori Ambdues
    Plànol de situació: Plànol de situació, emplaçament i règim urbanístic aplicable, amb base topogràfica a escala adequada i amb indicació de l'àmbit d'intervenció Obligatori Ambdues
    Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic: Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, visat i signat per tècnic/a competent, segons el reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció Obligatori Ambdues
    Condicions de protecció contra incendis: Condicions de protecció contra incendis (en obres incloses en l'Annex 1 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments activitats infraestructures i edificis), si s'escau Opcional Ambdues
    Documentació sobre la bastida: Documentació sobre la bastida, en cas de requerir-ne Opcional Ambdues
    Documentació del [PEP]BAMAS: Documentació del [PEP]BAMAS en cas de protecció arqueològica i/o arquitectònica Opcional Ambdues
    Documentació del Pla Especial d'intervenció en el paisatge urbà (PEIPU): Documentació del Pla Especial d'intervenció en el paisatge urbà (PEIPU), i Fitxa NAG o NAE si es tracta d'aquests àmbits, degudament complimentada Opcional Ambdues
    Declaració responsable exercici professional (DRO1): Declaració responsable exercici professional (DRO1), si el projecte no està visat Obligatori Ambdues
    Declaració responsable acceptació i compromís d'usos i/o obres provisionals (DRO6): Declaració responsable acceptació i compromís d'usos i/o obres provisionals (de la persona propietària), segons model normalitzat (DRO6) Obligatori Ambdues
    Declaració responsable acceptació i compromís d'usos i/o obres provisionals (DRO7): Declaració responsable acceptació i compromís d'usos i/o obres provisionals (del titular del dret d'ús), segons model normalitzat (DRO7) Obligatori Ambdues
    Designació de l'empresa constructora: Designació de l'empresa constructora Opcional Ambdues
    Apoderaments/autoritzacions: Autorització atorgament de representació Opcional Ambdues
    Full justificatiu del pagament de la taxa segons OF 3.9: Full justificatiu del pagament de la taxa segons OF 3.9 Obligatori Ambdues
    Full d'assumeix de la direcció facultativa a càrrec d'un tècnic competent: Full d'assumeix de la direcció facultativa a càrrec d'un tècnic competent Obligatori Ambdues
    Documentació tècnica complementària: Documentació tècnica complementària en funció de les característiques de l'obra sol·licitada, quan correspongui (habitabilitat, accessibilitat...) Opcional Ambdues
    Document d'acceptació de residus: Document d'acceptació de residus signat pel gestor autoritzat. Model de la Generalitat de Catalunya Obligatori Ambdues
    Llegenda
    Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
    Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
    Tramitació telemàtica
    Tramitar
    Demanar cita prèvia a l'Ajuntament de Sabadell Demanar cita prèvia a l'Organisme Gestió tributaria Diputació de Barcelona a Sabadell Accés al portal de Transparència Accés al portal de Participació Ciutadana
    Web Ajuntament de Sabadell Web Ràdio Sabadell Web Promoció Econòmica de Sabadell S.L Web Habitatges Municipals de Sabadell S.A.
    © Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Accesibilitat | Condiciones d'us | Política de privacitat | Mapa web