PLÀNOL DE SABADELL ADRECES I TELÈFONS D'INTERÈS FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIONS DE TRÀNSIT
Twitter Facebook Telegram Instagram Flickr Youtube
v
14/07/2025 17:58:31
Cabecera Sabadell
Inici |  Informació del Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Ajuts de menjador escolar Curs 2025-26



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Objecte Ajuts de menjador escolar: ajuts econòmics de menjador escolar, parcials o totals, per al pagament del servei escolar de menjador del curs 2025-2026, a alumnes matriculats en un centre educatiu del Vallès Occidental, sostingut amb fons públics de Catalunya i que estiguin empadronats a Sabadell.

Documentació necessària DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA:
  • Fotocòpia del DNI, NIE o passaport de tots els membres computables de la unitat familiar o de convivència que resideixen al domicili. En cas de no disposar-ne, certificat de naixement o llibre de família (La presentació d'aquesta documentació no és obligatòria si a s'ha dement l'Ajut altres anys, sempre que no s'hagin produït canvis a la unitat familiar)

  • Informar de l'IDALU: número d'identificador de l'alumne/a sol·licitant. Les famílies ho poden trobar al full matriculació, a les qualificacions de l'alumne, o el poden consultar en el següent enllaç. Per a més informació podeu consultar la web https://educacio.gencat.cat


MEMBRES COMPUTABLES:
  • Alumne/a sol·licitant

  • Progenitors (pare i mare) o tutors legals

  • Germans menors de 25 anys o majors d'edat quan es tracti de persones amb discapacitat

  • Ascendents dels pares (avis)


DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA:
En el cas en que algun dels membres de la unitat familiar rebi qualsevol classe d'ingrés corresponent a rendiments no tributables o exempts (excepte els de la Seguretat Social i Renda Garantida de Ciutadania), caldrà aportar la següent documentació, en funció de la font o fonts d'ingressos:

En cas de divorci o separació:
  • Conveni, sentència de divorci o l'acta final de mediació del Departament de Justícia.


En cas de persones que estiguin donades d'alta al sistema especial de treballadors de la llar de la Seguretat Social:
  • Certificat de cotitzacions corresponent a l'any 2024.


En cas d'infants en acolliment:
  • Resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència.


En cas de viduïtat d'un progenitor/a:
  • Certificat de defunció.


Unitats familiars amb situació de violència de gènere:
  • Documentació acreditativa (denúncia, sentència...)


En cas d'altres rendiments no contributius:
  • Certificat que acrediti la prestació i l'import corresponent a l'any 2024
Qui el pot demanar Alumnat empadronat a Sabadell, matriculat en un centre educatiu del Vallès Occidental (públic o concertat) que disposi del servei de menjador. Escolaritzat d'I3 a 4t d'ESO i educació especial, amb uns llindars d'ingressos determinats en les Bases Reguladores per l'Atorgament dels Ajuts de Menjador del Consell Comarcal pel curs 2025-2026.

Quan es pot realitzar Tràmit telemàtic: Del 14 d'abril fins al 23 de maig.

Tràmit presencial: Del 24 d'abril fins al 23 de maig.

Canals de tramitació presencial Via presencial: només quan la via telemàtica no sigui possible, demanant cita prèvia al web citaprevia.sabadell.cat

El període per demanar l'ajut de manera presencial s'inicia el 24 d'abril fins al 23 de maig.
Temps aproximat de resposta 6 mesos, a comptar a partir de la data límit de presentació de sol·licituds.

Preu Tràmit gratuït

Silenci administratiu El termini màxim per resoldre aquest procediment és de 3 mesos. La manca de notificació expressa de la resolució dins d'aquest termini legitima la persona interessada per entendre la seva sol·licitud desestimada i per interposar el recurs administratiu o el contenciós administratiu que resulti pertinent.

Vies de reclamació Contra aquest acte, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.

Altra informació d'interès (més informació)
  • L'Ajuntament actua com a entitat col·laboradora en la distribució, lliurament i la gestió dels ajuts.

  • La resolució l'emet la Generalitat i el Consell Comarcal del Vallès Occidental.


Servei responsable Servei d'Acció Social
Termini màxim de resolució i notificació El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució expressa és de 6 mesos a comptar des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre electrònic de l'Ajuntament de Sabadell, sempre que no es donin cap dels supòsits que puguin ocasionar la suspensió o ampliació del termini esmentat. Transcorregut el termini sense que l'Ajuntament de Sabadell hagi notificat la resolució, la sol·licitud s'entendrà desestimada.
Cita prèvia
  • Per demanar cita a les oficines del SAC, podeu fer-ho fent clic aquí o trucant al telèfon 010 (93 745 31 10 si truqueu des de mòbil).
  • Documentació que s'ha d'aportar
    Tipus Presentació
    Aj. Sol·licitud General: Sol·licitud a través del formulari web / o presencial Obligatori Ambdues
    Sol·licitud General Menjador: Sol·licitud General Menjador Obligatori Ambdues
    Llibre de família: Llibre de família de totes les pàgines on constin els membres de la unitat familiar (Només per beques de material escolar) Opcional Ambdues
    DNI, NIE o passaport: DNI, NIE o passaport de tots els membres computables (*) de la unitat familiar que resideixen al domicili (**) En cas de no disposar-ne, certificat de naixement o llibre de família. Obligatori Ambdues
    Declaració responsable: Declaració responsable d'ingressos de la unitat familiar (si no es pot acreditar amb l'IRPF de la declaració de la renda). Obligatori Ambdues
    Aj. Apoderaments/autoritzacions: Autorització atorgament de representació Opcional Ambdues
    Llegenda
    Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
    Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
    Tramitació telemàtica
    Demanar cita prèvia a l'Ajuntament de Sabadell Demanar cita prèvia a l'Organisme Gestió tributaria Diputació de Barcelona a Sabadell Accés al portal de Transparència Accés al portal de Participació Ciutadana
    Web Ajuntament de Sabadell Web Ràdio Sabadell Web Promoció Econòmica de Sabadell S.L Web Habitatges Municipals de Sabadell S.A.
    © Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Accesibilitat | Condiciones d'us | Política de privacitat | Mapa web