PLÀNOL DE SABADELL ADRECES I TELÈFONS D'INTERÈS FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIONS DE TRÀNSIT
Twitter Facebook Telegram Instagram Flickr Youtube
v
18/07/2025 13:41:31
Cabecera Sabadell
Inici |  Informació del Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Inscripció al registre de sol·licitants d'habitatge de protecció oficial (HPO)



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Objecte El Registre de Sol·licitants d'Habitatge de Protecció Oficial (HPO) és un registre públic d'abast municipal que forma part del Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya.

Un cop inscrit, si compleixes els requisits establerts, podràs participar en els processos d'adjudicació d'habitatges protegits. Aquests poden ser de titularitat pública o privada, en règim de lloguer, propietat o lloguer amb opció de compra.

Documentació necessària
  1. La sol·licitud d'inscripció al Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial impresa i omplerta. Ha d'estar signada per tots els membres de la unitat de convivència majors de 16 anys.

  2. Els NIF, NIE o passaports vigents de tots els membres de la unitat de convivència majors de 16 anys.

  3. Si estàs casat/da i/o tens fills, és necessari aportar el llibre de família en català o castellà, o el document que el substitueixi, com ara el certificat de matrimoni, les partides de naixement dels fills o el certificat de defunció.

  4. En cas necessari, la sentència de separació o divorci original amb l'acord ratificat judicialment. I, si s'escau, la sentència de guarda custòdia i el conveni regulador dels fills. També s'han de presentar les sentències de divorcis o separacions anteriors.

  5. En cas de tenir una propietat, cal aportar l'escriptura o la nota simple del registre de la propietat.

  6. Documentació acreditativa dels ingressos actuals de tots els membres de la unitat de convivència majors de 16 anys. Els assalariats han de portar les 3 últimes nòmines. Els autònoms han de portar els certificats IRPF trimestrals, els dos darrers certificats d'IVA trimestrals i la declaració responsable d'ingressos.

  7. Certificat de prestacions socials: si reps una prestació social no contributiva, només cal que presentis un certificat en el cas de rebre la "prestació complementària per a pensionistes de la modalitat no contributiva (Generalitat de Catalunya), que es pot recollir a les oficines d'afers socials i famílies.

Vimusa podrà demanar tots els documents complementaris que cregui necessaris, quan entengui que és imprescindible per valorar les circumstàncies econòmiques, personals i familiars dels sol·licitants.

Qui el pot demanar La persona o les persones que vulguin accedir a un habitatge amb protecció oficial a Sabadell i que compleixin els requisits:
  • Ser major d'edat o menor emancipat.
  • Estar empadronat a Sabadell.

  • Tenir necessitat d'habitatge.

  • No superar els ingressos màxims.

  • No estar inclòs en les circumstàncies d'exclusió.

  • No estar incapacitat per a obligacions contractuals segons el dret civil de Catalunya.

La inscripció es pot fer de manera individual o per unitat de convivència (formada per totes les persones que conviuran a l'habitatge sol·licitat). Com a sol·licitant, hi figurarà només un dels membres de la unitat de convivència, el qual exercirà de representant de la resta de persones. Una persona només pot constar en una inscripció.

Quan es pot realitzar Durant tot l'any.
Canals de tramitació presencial VIMUSA

Temps aproximat de resposta 3 mesos
Preu Tràmit gratuït.

Silenci administratiu Resolució positiva en cas de silenci administratiu.
Vies de reclamació Els recursos d'alçada i de reposició són substituïts per reclamació o impugnació davant la Comissió de reclamacions sobre habitatge protegit de Catalunya (capítol V del reglament municipal).
Servei responsable Vimusa (oficina local d'habitatge) 93 745 79 10

Termini de resolució 3 mesos
Cita prèvia Podeu demanar cita prèvia a www.vimusa.cat o trucant al 93 745 79 10

Documentació que s'ha d'aportar
Tipus Presentació
Document de sol·licitud: Sol·licitud d'inscripció al Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial impresa i omplerta. Ha d'estar signada per tots els membres de la unitat de convivència majors de 16 anys. Obligatori Ambdues
Sol·licitud d'inscripció: Sol·licitud d'inscripció Obligatori Ambdues
DNI, NIE o passaport: NIF, NIE o passaports vigents de tots els membres de la unitat de convivència majors de 16 anys. Obligatori Ambdues
Llibre de família: Si estàs casat/da i/o tens fills, és necessari aportar el llibre de família en català o castellà, o el document que el substitueixi, com ara el certificat de matrimoni, les partides de naixement dels fills o el certificat de defunció. Opcional Ambdues
Sentència de separació o divorci: Sentència de separació o divorci amb l'acord ratificat judicialment. I, si s'escau, la sentència de guarda custòdia i el conveni regulador dels fills. També s'han de presentar els sentències de divorcis o separacions anteriors. Opcional Ambdues
Escriptura: En cas de tenir una propietat, cal aportar l'escriptura o la nota simple del registre de la propietat. Opcional Ambdues
Documentació acreditativa dels ingressos: Documentació acreditativa dels ingressos actuals de tots els membres de la unitat de convivència majors de 16 anys. Els assalariats han de portar les 3 últimes nòmines. Els autònoms han de portar els certificats IRPF trimestrals, els dos darrers certificats d'IVA trimestrals i la declaració responsable d'ingressos Obligatori Ambdues
Certificat de prestacions socials: Si reps una prestació social no contributiva, només cal que presentis un certificat en el cas de rebre la "prestació complementària per a pensionistes de la modalitat no contributiva (Generalitat de Catalunya), que es pot recollir a les oficines d'afers socials i famílies. Opcional Ambdues
Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Tramitació telemàtica
Tramitar
Demanar cita prèvia a l'Ajuntament de Sabadell Demanar cita prèvia a l'Organisme Gestió tributaria Diputació de Barcelona a Sabadell Accés al portal de Transparència Accés al portal de Participació Ciutadana
Web Ajuntament de Sabadell Web Ràdio Sabadell Web Promoció Econòmica de Sabadell S.L Web Habitatges Municipals de Sabadell S.A.
© Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Accesibilitat | Condiciones d'us | Política de privacitat | Mapa web