PLÀNOL DE SABADELL ADRECES I TELÈFONS D'INTERÈS FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIONS DE TRÀNSIT
Twitter Facebook Telegram Instagram Flickr Youtube
v
19/03/2024 12:05:34
Cabecera Sabadell
Inici |  Informació de Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Reclamacions sobre consum a l'OMIC



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Objecte Presentar una reclamació de consum per tal d'iniciar un procés de mediació amb l'empresa venedora d'un producte o proveïdora d'un servei, amb l'objectiu de resoldre el litigi de forma amistosa, voluntària i gratuïta per ambdues parts.

Documentació necessària
  • Formulari específic degudament emplenat i signat.

  • Acreditació de la reclamació prèvia davant l'empresa (full oficial de reclamacions segellat per l'establiment, mail adreçat a l'empresa, número de referència si s'ha fet la reclamació al Servei d'Atenció al client per via telefònica, etc.)

  • DNI, NIE o passaport.

  • Tota la documentació que es pugui presentar per documentar la reclamació (factures, tiquets, contracte, etc.).

  • En cas que no faci la sol·licitud la persona interessada, s'haurà d'aportar el model "Autorització per tramitar en nom d'una altra persona" més DNI del representant i representat.

Qui el pot demanar Qualsevol persona interessada empadronada a Sabadell, o el seu representant.

Quan es pot realitzar Tot l'any
Canals de tramitació presencial
  • Sabadell Atenció Ciutadana. Oficines SAC

  • Temps aproximat de resposta 10 dies hàbils des de l'entrada de la sol·licitud.

    Preu Tràmit gratuït.

    Silenci administratiu Negatiu.

    Vies de reclamació Les persones consumidores que, malgrat la mediació de consum realitzada des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, consideren que els seus drets reconeguts legalment o contractualment no han estat prou rescabalats, podran presentar sol·licitud d'arbitratge davant la Junta Arbitral de Consum, amb els requisits previstos a l'article 34 del Real Decret 231/2008, de 15 de febrer, pel qual es regula el sistema arbitral de consum.

    Altra informació d'interès (més informació)
    • Per consultes podeu enviar mail a omic@ajsabadell.cat o bé trucar al telèfon 93 745 31 68

    • Es consideren persones consumidores les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinatàries finals, fan l'adquisició, fan ús o gaudeixen, de béns i serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col·lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional. També tenen la consideració de persones consumidores les microempreses (menys de 10 treballadors) i persones autònomes, però només per qüestions de serveis bàsics (telefonia, llum, aigua i gas).

  • No es podrà admetre una reclamació / denúncia a tràmit quan:

    • Els serveis o vendes siguin de particular a particular (per tramitar una reclamació de lloguer o compravenda d'habitatge, caldrà que el venedor o arrendador sigui una empresa).

    • La persona consumidora no estigui domiciliada a Sabadell.

    • No existeixi documentació probatòria de la relació (factura, tiquet de compra, contracte, etc.).

    • Que existeixi una demanda judicial interposada per aquest mateix assumpte.

    • Que ja hagi estat objecte de mediació per part d'alguna altra entitat (per exemple, una associació de Consumidors).

    • No existeixi reclamació prèvia a l'empresa. D'altra banda, és requisit necessari disposar de resposta negativa a aquesta reclamació o haver transcorregut un mes sense resposta.

    • Es tracti d'una reclamació que faci referència a una entitat bancària.

    • Ja hagi transcorregut el termini establert per a la reclamació (un any a comptar des de la presentació de la reclamació a l'empresa).

    Més informació a: www.sabadell.cat/consum

    Servei responsable
  • Servei de Comerç i Consum. OMIC
  • Termini de resolució El termini màxim per resoldre aquest procediment és de 90 dies naturals. La manca de notificació expressa de la resolució dins d'aquest termini legitima la persona interessada per entendre la seva sol·licitud desestimada i per interposar la sol·licitud d'arbitratge corresponent.

    Cita prèvia Per telèfon al 93 745 31 68
    Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14 h i dilluns de 16 a 18 h

    Documentació a aportar
    Tipus Presentació
    Aj. Sol·licitud General: Instància de sol·licitud Obligatori Ambdues
    Aj. Apoderaments/autoritzacions: Autorització per a tramitar en nom d'una altra persona Opcional Ambdues
    Reclamació prèvia: Reclamació prèvia Obligatori Ambdues
    Documentació acreditativa de la reclamació: Documentació acreditativa de la reclamació Obligatori Ambdues
    Llegenda
    Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
    Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
    Tramitació Telemàtica
    Tramitar
    Demanar cita prèvia a l'Ajuntament de Sabadell Demanar cita prèvia a l'Organisme Gestió tributaria Diputació de Barcelona a Sabadell Accés al portal de Transparència Accés al portal de Participació Ciutadana
    Web Ajuntament de Sabadell Web Ràdio Sabadell Web Promoció Econòmica de Sabadell S.L Web Habitatges Municipals de Sabadell S.A.
    © Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Accesibilitat | Condiciones d'us | Política de privacitat | Mapa web