PLÀNOL DE SABADELL ADRECES I TELÈFONS D'INTERÈS FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIONS DE TRÀNSIT
Twitter Facebook Telegram Instagram Flickr Youtube
v
19/03/2024 03:23:36
Cabecera Sabadell
Inici |  Informació de Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Llicència d'obra major



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Objecte Tenen consideració d'obres majors les següents:
  • Construccions de nova planta.

  • Ampliacions que modifiquin la volumetria existent.

  • Reformes que afectin al conjunt del sistema estructural.

  • Grans rehabilitacions.

  • Increment d'entitats (habitatges, locals, places d'aparcaments).

  • Construcció d'ascensor (excepte a habitatges unifamiliars).

  • Legalitzacions d'obres.

  • Modificacions substancials de projecte aprovat.

  • Instal·lació d'antenes de telefonia (impacte a l'espai protegit o més de 300m² o domini públic) i instal·lació d'infraestructures de serveis.
Documentació necessària 1. Projecte tècnic (bàsic o bàsic - executiu) en format PDF amb marcadors, signat electrònicament per tècnic o tècnica competent, que inclogui:
  • Memòria (amb el contingut previst al Codi Tècnic de la Edificació).

  • Plànols a escala.

  • Pressupost.

Annexes del projecte:
  • Fotografies de l'estat actual de l'edificació i de la parcel·la, vials i voreres, que permetin una correcta visualització de l'estat inicial.

  • Plànol de situació, emplaçament i règim urbanístic aplicable, amb base topogràfica a escala adequada i amb indicació de l'àmbit d'intervenció.

  • Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, signat per tècnic/a competent, segons el reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció.

  • Estudi de gestió de de residus: Avaluació del volum i les característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l'1 de febrer, que regula la producció i gestió de residus de la construcció i demolició, i el Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya).

  • Condicions de protecció contra incendis (en obres incloses en l'Annex 1 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments activitats infraestructures i edificis), si s'escau.

  • Documentació sobre la bastida, en cas de requerir-ne.

  • Documentació de [PEP]BAMAS en cas de protecció arqueològica i/o arquitectònica

  • Documentació del Pla Especial d'intervenció en el paisatge urbà (PEIPU), i Fitxa NAG o NAE si es tracta d'aquests àmbits, degudament complimentada.

2. Altres documents:
  • Autorització de representació, si és el cas.

  • Full justificatiu del pagament de la taxa segons OF 3.9

  • Qüestionari d'estadística d'edificació i habitatge.

  • Full de càlcul de la base imposable de l'ICIO, segons model normalitzat.

  • Full d'assumeix de la direcció facultativa de les obres.

  • Declaració responsable exercici professional (DRO1), si el projecte no està visat.

  • Documentació d'acceptació de residus signat amb segell d'un centre gestor de residus autoritzat (veure enllaç).

  • Certificat de solidesa de l'edificació: si es tracta de legalització.
Qui el pot demanar Qualsevol persona interessada o el seu representant.
Quan es pot realitzar Tot l'any

Les sol·licituds de pròrroga de la llicència cal presentar-les dins el termini de vigència de l'autorització de l'obra.

Canal de tramitació presencial
  • Sabadell Atenció Ciutadana d'Urbanisme


  • Temps aproximat de resposta 2 mesos des de l'entrada de la sol·licitud.

    Preu Taxa segons Ordenança fiscal 3.9.

    Impost segons Ordenança fiscal 2.4.

    * Per exempcions i bonificacions veure el contingut de l'ordenança.

    Pagament Autoliquidació taxa llicència obra major
    El pagament s'ha d'acreditar en el moment de la sol·licitud de llicència.

    Liquidació impost obra major
    Una vegada concedida la llicència, el servei responsable tramitarà la liquidació corresponent.

    Silenci administratiu El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució expressa és de 2 mesos a comptar a partir del primer dia hàbil següent al de la presentació de la sol·licitud. No obstant això, quan prèviament a la concessió de la llicència sigui necessari l'informe preceptiu d'una altra administració pública, el còmput s'interromp durant el termini establert a la normativa sectorial d'aplicació, per a l'emissió de l'informe.

    El silenci és negatiu en el cas de sol·licituds de llicència de: Moviments de terres i explanacions, obres d'edificació, construcció i implantació d'instal·lacions de nova planta, ja siguin provisionals o permanents i la tala de masses arbòries o de vegetació arbustiva quan es derivi de la legislació de protecció del domini públic. En la resta de casos, el silenci serà positiu. En cap cas s'adquiriran per silenci administratiu facultats urbanístiques que contravinguin l' esmentada Llei, el seu reglament o el planejament urbanístic aplicable, ni aquelles que comprometin la titularitat de béns o drets de domini públic, o sòls que el planejament destini a sistemes.

    Vies de reclamació Si no esteu conformes amb la resolució que se us notifiqui, podeu interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.

    Altra informació d'interès (més informació) Servituds aeronàutiques (AESA):
    • En el cas d'obra nova o ampliacions i instal·lacions que superin l'alçada actual de l'edifici si l'emplaçament de l'actuació es troba dins l'àmbit afectat per servituds aeronàutiques, caldrà haver obtingut prèviament l'autorització de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA).

    Per consultar l'àmbit d'afectació per servituds accedir a l'enllaç.
    Més informació per accedir al tràmit des de la web municipal a l'enllaç.

    Prevenció i seguretat en matèria d'incendis:
    • En els supòsits regulats a l'Annex 1 i 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis i establiments, activitats, infraestructures i edificis serà necessari tramitar l'informe de prevenció i seguretat en matèria d'incendis, per obtenir la llicència caldrà haver obtingut prèviament aquest informe favorable.

    Més informació per accedir al tràmit des de la web municipal a l'enllaç.

    Certificat d'alineacions i rasants:
    • En cas d'obres de nova planta afectades per vials o altres sistemes i en casos específics que per qüestions d'emplaçament o de disseny de la pròpia edificació l'Ajuntament estimi necessari, caldrà aportar el certificat municipal d'alineacions i rasants realitzat pel Servei d'Informació de Base - Cartografia i Topografia, previ a l'obtenció de la llicència.

    Més informació per accedir al tràmit des de la web municipal a l'enllaç.

    Pla Especial d'Intervenció en el Paisatge Urbà (PEIPU):
    • Cal incloure una memòria que justifiqui, en termes de cultura arquitectònica, l'adequada relació entre la proposta d'intervenció que fa el projecte i els valors de paisatge urbà de l'entorn on s'ha d'inserir. En àmbits NAG i NAE caldrà incorporar la Fitxa NAG o la Fitxa NAE degudament complimentada.

    Pla Especial de Protecció del Patrimoni ([PEP]BAMAS):
    1. Per elements amb protecció arquitectònica detallats a les fitxes de protecció, cal aportar l'estudi patrimonial.

    2. Si es tracta de finques incloses en els àmbits assenyalats pel pla especial com a espais de protecció arqueològica cal aportar un projecte d'intervenció arqueològica, així com la documentació que estableixi la normativa vigent.
    Servei responsable
  • Servei de Llicències. Edificació i Habitatge
  • Tràmits relacionats Tràmit per comunicar l'inici de les obres amb llicència urbanística concedida prèviament
    (veure enllaç).

    Tràmit per comunicar la finalització de les obres amb llicència concedida prèviament (veure enllaç).

    Tràmit per sol·licitar una pròrroga del termini per iniciar o finalitzar obres (veure enllaç).

    Tràmit per comunicar una modificació de detall de projecte d'obres aprovat (veure enllaç).

    En cas que les obres requereixin la instal·lació d'una bastida o una tanca provisional d'obres ocupant l'espai públic, cal obtenir la llicència d'ocupació de via pública prèviament a la seva instal·lació (veure enllaç).

    Termini de resolució El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució expressa és de dos mesos a comptar des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre de l'Ajuntament , sempre que no es donin cap dels supòsits que puguin ocasionar la suspensió o ampliació del termini esmentat.

    Cita prèvia
  • Per demanar cita al SACU, podeu fer-ho fent clic aquí
  • Documentació a aportar
    Tipus Presentació
    Sol·licitud específica: Sol·licitud de llicència d'obres majors Obligatori Ambdues
    Apoderaments/autoritzacions: Autorització per a tramitar en nom d'una altra persona Opcional Ambdues
    Projecte bàsic o bàsic-executiu: Projecte bàsic o bàsic-executiu Obligatori Ambdues
    Justificant pagament de la taxa: Justificant pagament de la taxa OF 3.9 Obligatori Ambdues
    Qüestionari d'estadística d'edificació i habitatge de la Generalitat de Catalunya: Qüestionari d'estadística d'edificació i habitatge de la Generalitat de Catalunya Obligatori Ambdues
    Full de càlcul de la base imposable de l'ICIO: Full de càlcul de la base imposable de l'ICIO Obligatori Ambdues
    Full d'assumeix de la direcció facultativa: Full d'assumeix de la direcció facultativa Obligatori Ambdues
    Declaració responsable exercici professional (DRO1): Declaració responsable exercici professional (DRO1) Obligatori Ambdues
    Document d'acceptació de residus signat pel gestor autoritzat: Document d'acceptació de residus signat pel gestor autoritzat Obligatori Ambdues
    Documentació segons el [PEP]BAMAS: Documentació segons el [PEP]BAMAS Opcional Ambdues
    Llegenda
    Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
    Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
    Tramitació Presencial
    Instància de Sol·licitud
    Tramitació Telemàtica
    Tramitar
    Demanar cita prèvia a l'Ajuntament de Sabadell Demanar cita prèvia a l'Organisme Gestió tributaria Diputació de Barcelona a Sabadell Accés al portal de Transparència Accés al portal de Participació Ciutadana
    Web Ajuntament de Sabadell Web Ràdio Sabadell Web Promoció Econòmica de Sabadell S.L Web Habitatges Municipals de Sabadell S.A.
    © Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Accesibilitat | Condiciones d'us | Política de privacitat | Mapa web