PLÀNOL DE SABADELL ADRECES I TELÈFONS D'INTERÈS FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIONS DE TRÀNSIT
Twitter Facebook Telegram Instagram Flickr Youtube
v
19/03/2024 12:05:12
Cabecera Sabadell
Inici |  Informació de Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Llicència d'obra menor



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Objecte Poder dur a terme petites actuacions com ara:
  • Petits murs de contenció de terres.

  • Ampliació d'edificis fins 25 m² en residencial.

  • Intervencions en façana en edificis que no estiguin protegits.

  • Enderrocs.

  • Instal·lació de rètols i tendals en edificis protegits.

  • Tala d'arbres.

  • Construcció de piscines.

  • Construcció d'hivernacles i similars.

  • Reconstrucció / reforç de coberta existent.

  • Obres puntuals d'urbanització.

  • Manteniments de camins.
Documentació necessària 1. Sol·licitud de llicència d'obra menor

2. Projecte tècnic (bàsic o bàsic - executiu) en format PDF amb marcadors, signat electrònicament per tècnic o tècnica competent, que inclogui:
  • Memòria (amb el contingut previst al Codi Tècnic de l'Edificació)

  • Plànols a escala

  • Documentació gràfica acotada en planta, secció i alçat, de la bastida

  • Topogràfic a escala mín. 1:500 (en obres d'urbanització, moviment de terres i anàlogues)

  • Pressupost de les obres a executar, si escau

Annexos del projecte:
  • Fotografies de l'estat actual de l'edificació i de la parcel·la, vials i voreres, que permetin una correcta visualització de l'estat inicial

  • Plànol de situació, emplaçament i règim urbanístic aplicable, amb base topogràfica a escala adequada i amb indicació de l'àmbit d'intervenció

  • Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, visat i signat per tècnic/a competent, segons el reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció

  • Estudi de gestió de residus: Avaluació del volum i les característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l'1 de febrer, que regula la producció i gestió de residus de la construcció i demolició, i el Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya)
  • Condicions de protecció contra incendis (en obres incloses en l'Annex 1 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments activitats infraestructures i edificis), si s'escau

  • Documentació sobre la bastida, en cas de requerir-ne

  • Documentació de [PEP]BAMAS en cas de protecció arqueològica i/o arquitectònica

  • Documentació del Pla Especial d'intervenció en el paisatge urbà (PEIPU), i Fitxa NAG o NAE si es tracta d'aquests àmbits, degudament complimentada.

3. Altres documents:
  • Designació de l'empresa constructora

  • Certificat justificatiu del cost real final de les obres, expedit per la direcció facultativa de l'obra, o qualsevol altra documentació fefaent

  • Autorització per tramitar en nom d'una altra persona, si és el cas

  • Full justificatiu del pagament de la taxa segons OF 3.9

  • Full justificant del pagament de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (O.F. 2.4)

  • Fitxa tècnica càlcul Impost sobre construccions, instal·lacions i obres

  • Full d'assumeix de la direcció facultativa a càrrec d'un tècnic competent

  • Declaració responsable exercici professional (DRO1), si el projecte no està visat

  • Documentació d'acceptació de residus signada amb segell d'un centre gestor de residus autoritzat (veure enllaç)

  • Certificat de solidesa de l'edificació visat, si es tracta de legalització

  • Documentació tècnica complementària en funció de les característiques de l'obra sol·licitada, quan correspongui (habitabilitat, accessibilitat...)

Tràmits complementaris, si s'escau:
  • Informe d'autorització de servitud aeronàutica d'AESA (veure enllaç)

  • Informe en matèria de prevenció i seguretat d'incendis (veure enllaç)

  • Certificat d'alineacions i rasants sobre el terreny (veure enllaç)
Qui el pot demanar Qualsevol persona interessada o el seu representant.

Quan es pot realitzar Tot l'any.

Les sol·licituds de pròrrogues cal demanar-les dins el termini de vigència de l'autorització de l'obra.

Canal de tramitació presencial
  • Sabadell Atenció Ciutadana d'Urbanisme


  • Temps aproximat de resposta Un mes des de l'entrada de la sol·licitud.

    Preu Segons Ordenança fiscal 3.9. Taxa per intervenció municipal en les obres i usos.
    Per a exempcions i bonificacions, vegeu el contingut de l'ordenança.

    Segons Ordenança fiscal 2.4. Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
    Per a exempcions i bonificacions, vegeu el contingut de l'ordenança.

    Pagament Autoliquidació taxa llicència obra menor
    El pagament s'ha d'acreditar en el moment de la sol·licitud de llicència.

    Autoliquidació impost obra menor
    Una vegada concedida la llicència, el servei responsable tramitarà la liquidació corresponent.

    Silenci administratiu El termini màxim per resoldre aquest procediment és de 2 mesos. La manca de notificació expressa de la resolució dins d'aquest termini legitima la persona interessada per entendre la seva sol·licitud estimada. En cap cas s'adquiriran per silenci administratiu facultats urbanístiques que contravinguin el Text Refós de la Llei d'Urbanisme, el seu reglament o el planejament urbanístic aplicable, ni aquelles que comprometin la titularitat de béns o drets de domini públic, o sòls que el planejament destini a sistemes.

    Vies de reclamació Si no esteu conformes amb la resolució que se us notifiqui, podeu interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.

    Altra informació d'interès (més informació) Si es tracta de finques incloses en els àmbits assenyalats pel pla especial de protecció vigent al municipi, tant per béns concrets com per actuacions en ambients protegits, s'aportarà la documentació específica exigida per la seva normativa.
    Així com la documentació dels elements auxiliars de la construcció, l'informe de Servituds aeronàutiques (AESA), si escau, i l'informe de Prevenció i seguretat en matèria d'incendis.

    En cas de produir-se una alteració cadastral s'ha de presentar la declaració corresponent. El termini és de dos mesos comptats des de l'endemà al fet, acte o negoci objecte de la declaració. Els models de declaració i la documentació necessària es poden trobar a: http://www.catastro.minhap.gob.es/esp/procedimientos/f_proc1.asp.

    Adreceu-vos al telèfon 93 745 33 57 Secció de Cadastre de l'Ajuntament de Sabadell per qualsevol consulta.

    Servei responsable
  • Servei de Llicències. Edificació i Habitatge
  • Tràmits relacionats Tràmit per comunicar l'inici de les obres amb llicència urbanística concedida prèviament:
    Abans de l'inici de les obres caldrà presentar l'oportuna sol·licitud (veure enllaç).

    Tràmit per comunicar la finalització de les obres amb llicència concedida prèviament:
    Finalitzada l'obra caldrà presentar l'oportuna sol·licitud (veure enllaç).

    Termini de resolució El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució expressa és d'un mes a comptar des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre electrònic de l'Ajuntament de Sabadell, sempre que no es donin cap dels supòsits que puguin ocasionar la suspensió o ampliació del termini esmentat.

    Cita prèvia
  • Per demanar cita al SACU, podeu fer-ho fent clic aquí
  • Documentació a aportar
    Tipus Presentació
    Sol·licitud Específica: Sol·licitud de llicència d'obra menor Obligatori Ambdues
    Projecte: Projecte tècnic (bàsic o bàsic - executiu) en format PDF amb marcadors, signat electrònicament per tècnic o tècnica competent Obligatori Ambdues
    Memòria: Memòria amb el contingut previst al Codi Tècnic de la Edificació Obligatori Ambdues
    Plànols: Plànols a escala Obligatori Ambdues
    Pressupost: Pressupost de les obres a executar Obligatori Ambdues
    Fotografies de l'estat actual de l'edificació i de la parcel·la: Fotografies de l'estat actual de l'edificació i de la parcel·la, vials i voreres, que permetin una correcta visualització de l'estat inicial Obligatori Ambdues
    Plànols: Topogràfic a escala mín. 1:500 (en obres d'urbanització, moviment de terres i anàlogues) Opcional Ambdues
    Plànol de situació: Plànol de situació, emplaçament i règim urbanístic aplicable, amb base topogràfica a escala adequada i amb indicació de l'àmbit d'intervenció Obligatori Ambdues
    Representació gràfica: Documentació gràfica acotada en planta, secció i alçat, de la bastida; en cas de requerir-ne Opcional Ambdues
    Estudi de seguretat i salut: Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, visat i signat per tècnic/a competent, segons el reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, de disposicions mínimes de seguretat i salut en la construcció Obligatori Ambdues
    Estudi de gestió de de residus: Estudi de gestió de de residus: Avaluació del volum i les característiques dels residus (Reial Decret 105/2008, de l'1 de febrer, que regula la producció i gestió de residus de la construcció i demolició, i el Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya) Obligatori Ambdues
    Protecció contra incendis: Condicions de protecció contra incendis (en obres incloses en l'Annex 1 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments activitats infraestructures i edificis), si s'escau Opcional Ambdues
    [PEP]BAMAS: Documentació de [PEP]BAMAS en cas de protecció arqueològica i/o arquitectònica Opcional Ambdues
    PEIPU: Documentació del Pla Especial d'intervenció en el paisatge urbà (PEIPU), i Fitxa NAG o NAE si es tracta d'aquests àmbits, degudament complimentada Opcional Ambdues
    Empresa constructora: Designació de l'empresa constructora Opcional Ambdues
    Certificat: Certificat justificatiu del cost real final de les obres, expedit per la direcció facultativa de l'obra, o qualsevol altra documentació fefaent Opcional Ambdues
    Apoderaments/autoritzacions: Autorització per tramitar en nom d'una altra persona, si és el cas Opcional Ambdues
    Justificant pagament de la taxa O.F. 3.9: Full justificatiu del pagament de la taxa segons OF 3.9 Opcional Ambdues
    Justificant pagament de ICIO: Full justificant del pagament de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (O.F. 2.4) Opcional Ambdues
    Full de càlcul: Fitxa tècnica càlcul Impost sobre construccions, instal·lacions i obres Obligatori Ambdues
    Full d'assumeix de la direcció facultativa: Full d'assumeix de la direcció facultativa a càrrec d'un tècnic competent Obligatori Ambdues
    Declaració responsable: Declaració responsable exercici professional (DRO1) , si el projecte no està visat Opcional Ambdues
    Acceptació residus: Documentació d'acceptació de residus signat amb segell d'un centre gestor de residus autoritzat Opcional Ambdues
    Certificat: Certificat de solidesa de l'edificació visat, si es tracta de legalització Opcional Ambdues
    Documentació tècnica complementària: en funció de les característiques de l'obra sol·licitada, quan correspongui (habitabilitat, accessibilitat...) Opcional Ambdues
    Llegenda
    Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
    Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
    Tramitació Telemàtica
    Tramitar
    Demanar cita prèvia a l'Ajuntament de Sabadell Demanar cita prèvia a l'Organisme Gestió tributaria Diputació de Barcelona a Sabadell Accés al portal de Transparència Accés al portal de Participació Ciutadana
    Web Ajuntament de Sabadell Web Ràdio Sabadell Web Promoció Econòmica de Sabadell S.L Web Habitatges Municipals de Sabadell S.A.
    © Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Accesibilitat | Condiciones d'us | Política de privacitat | Mapa web