Nom del tràmit
|
Sol·licitud del certificat digital IdCAT.
|
Objecte
|
Emissió de la identificació digital dels ciutadans, que es pot fer servir, a més dels tràmits preparats per a aquest fi i relacionats amb l'Ajuntament, per a tràmits d'altres administracions catalanes, tant locals com de la Generalitat de Catalunya. Així mateix, mitjançant aquesta identitat digital, el ciutadà pot també relacionar-se amb l'administració central de l'Estat, fent tràmits com els de la presentació de la declaració de la renda, entre altres.
|
Documentació necessària
|
COM OBTENIR LA IDENTITAT DIGITAL
- Per mitjà del web de l'Ajuntament es pot accedir a la pàgina de sol·licitud de l'IDCAT. Aquesta pàgina és un formulari que permet introduir les dades de la persona que vol la identificació digital: nom, cognoms, DNI, correu electrònic, etc. Una vegada introduïda la informació, la petició quedarà emmagatzemada en una base de dades.
- En finalitzar el pas 1, i tenint en compte el codi postal del peticionari, l'aplicació l'informarà de les diferents oficines on podrà identificar-se personalment amb el document acreditatiu de la seva identitat.
- Els ciutadans poden anar a l'oficina escollida per validar la seva identitat; l'entitat de registre donarà ordre de generar el certificat digital.
- Finalment, els ciutadans rebran un missatge electrònic que els instruirà dels passos a seguir per descarregar el fitxer de l'idCAT.
A partir d'aquest moment el ciutadà el podrà utilitzar tantes vegades com desitgi durant un període de validesa de 4 anys.
|
Qui el pot demanar
|
Qualsevol persona interessada major d'edat.
|
Quan es pot realitzar
|
Tot l'any.
|
Canals de tramitació
|
1. Sol·licitud del certificat
Formulari de Sol·licitud 2. Validació de la identitat
Sabadell Atenció Ciutadana. Oficines SAC
|
Temps aproximat de resposta
|
Al moment.
|
Preu
|
Tràmit gratuït.
|
Silenci administratiu
|
No resulta d'aplicació.
|
Vies de reclamació
|
Contra aquest acte, que és un acte de tràmit no qualificat, no podeu interposar cap recurs, sens perjudici que pugueu al·legar la vostra oposició per a la seva consideració en la resolució que posi fi al procediment, d'acord amb el que disposa l'article 112.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
|
Altra informació d'interès (més informació)
|
L'emissió d'aquesta identitat digital és fruit d'un projecte que l'Agència Catalana de Certificació va iniciar el setembre de 2003 com a resposta a les necessitats de diferents administracions catalanes de poder identificar als ciutadans de forma telemàtica.
Això va suposar la creació d'una entitat de certificació , sota l'arrel CATCert que emet certificats digitals (ECidCAT). Podeu veure més informació a la pàgina de l'IdCAT.
PRESÈNCIA A LA XARXA DEL TRÀMIT TELEMÀTIC
El procediment administratiu electrònic i telemàtic requereix aportar un conjunt de garanties mínimes, tant en la fase de preparació dels documents, com en la fase de la transmissió, recepció i fins i tot en la seva impressió. Aquestes garanties mínimes són la integritat dels documents, la identificació i autenticació de les persones que participen en el procediment, i la irretractabilitat dels actes amb rellevància administrativa.
El que us presentem ara és la darrera evolució dels serveis d'atenció ciutadana, a través del portal municipal d'Internet:
Gràcies a la introducció de la identitat digital de cada ciutadà/na (idCAT) i la signatura electrònica, facilitades per l'Agència Catalana de Certificació, es podran realitzar tràmits i gestions des de la web municipal amb la mateixa validesa jurídica que en la tramitació presencial o en paper.
Així, per exemple, per aquest mitjà es podrà:
- Consultar informació de caràcter personal que consta a les bases de dades municipals respectant la confidencialitat que exigeix la Llei de Protecció de dades. - Presentar instàncies o recursos que entraran al Registre Central de l'Ajuntament. - Consultar l'estat de tramitació dels expedients iniciats en aquesta corporació.
La utilització de les tecnologies de la informació en les relacions entre l'Administració i els ciutadans és un dels objectius del municipi per a la millora permanent del funcionament dels serveis públics.
Des de l'ajuntament com a nou avanç dins del procés de millora constant dels mecanismes d'atenció ciutadana a través de la xarxa, estem en disposició de posar a l'abast de tothom un seguit de tràmits que es podran realitzar des de qualsevol ordinador connectat a Internet, de forma segura, mitjançant l'ús de la signatura electrònica de la persona.
Telèfon de l'agència d'atenció al ciutadà del Consorci d'Administració Oberta de catalunya 902 90 10 80
|
Servei responsable
|
Consorci Administracio Oberta de Catalunya
|
Termini de resolució
|
Al moment.
|
Cita prèvia
|
Per demanar cita a les oficines del SAC, podeu fer-ho fent clic aquí o trucant al telèfon 010 (93 745 31 10 si truqueu des de mòbil).
|