Nom del tràmit
|
Queixa o reclamació a la Síndica Municipal de Greuges de Sabadell.
|
Descripció
|
La Sindicatura pot intervenir en gairebé tots els assumptes que afecten la vida diària de la ciutadania: seguretat ciutadana, transports, neteja, paisatge urbà, serveis socials, habitatge, escolarització, prestacions salut ambiental, Policia municipal, cementiris, llicències d'activitat econòmica, tributs, civisme, participació, immigració, oci i lleure, assignació equitativa de recursos, urbanisme, Si la queixa o reclamació té el seu origen en l'actuació d'altres administracions públiques diferents de la municipal, la Sindicatura procedirà, comunicant-ho als interessats, a donar trasllat d'aquesta al Síndic de Greuges de Catalunya i/o al Defensor del Pueblo, segons correspongui, de conformitat amb els convenis que la sindicatura hagi firmat amb aquestes institucions.
No obstant, queden fora de l'àmbit d'actuació de la sindicatura, aquelles queixes que:
a) Es presentin sobre peticions efectuades a l'Ajuntament i per als quals aquest estigui en termini per a resoldre o contestar. b) Es presentin transcorregut més d'un any des dels actes objecte de la queixa. c) Tinguin establert un procediment específic diferent. d) Denotin una manifesta mala fe. e) Estiguin mancades de fonament, motivació o pretensió. f) Hagin estat objecte o estiguin pendents de resolució judicial. Les actuacions de la Sindicatura no alteren els terminis fixats per a exercir les accions procedents en via administrativa o jurisdiccional, en aquest sentit, els terminis no s'aturen quan es presenta una queixa a la sindicatura.
|
Destinataris/as
|
Ciutadania, personal al servei de l'Ajuntament, Entitats, Associacions, etc.
|
Quan es pot realitzar
|
Tot l'any.
|
Subjecte
|
Pot presentar una queixa qualsevol persona física, jurídica o col'lectiu , amb independència de la seva nacionalitat, edat i situació legal, que consideri que els seus drets s'han vist vulnerats a conseqüència d'una acció o omissió per part de l'Ajuntament de Sabadell, els serveis municipals, els organismes dependents o vinculats a l'administració municipal, i les empreses municipals de capital total o parcialment públic.
|
Termini de presentació
|
Al llarg de l'any.
|
Canals de tramitació
|
|
Lloc de presentació
|
Telemàticament:- A la web de la Síndica www.sindicasabadell.cat
- En el registre electrònic de l'Ajuntament, així com en la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què es refereix l'article 2.1. Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic de l'procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Presencialment:- Oficina de la Síndica de Greuges. Casal Pere Quart li>
- A les Oficines d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Sabadell: - (Central Despatx Lluc, Oficina Est, Oficina Nord, Oficina Oest, Oficina Sud).
- En qualsevol de les oficines d'assistència en matèria de Registre.
- A les oficines de Correus, en la forma que s'estableixi per reglament.
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- I en qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents.
|
Tributs
|
Tràmit gratuït.
|
Òrgan que resol
|
Sindicatura municipal de Greuges de Sabadell.
|
Termini màxim de resolució i notificació
|
La Síndica municipal de Greuges de Sabadell ha de resoldre i comunicar la decisió que adopti en el termini màxim de tres mesos, descomptant el termini que l'Ajuntament necessiti per elaborar el preceptiu l'informe, període en el que l'expedient quedarà suspès.
|
Recursos possibles
|
La decisió de la Síndica no serà objecte de recurs de cap mena.
|
Practica de notificacions
|
Les notificacions de les peticions realitzades a través de mitjans electrònics, es remetran a la bústia de notificacions situat en la seu electrònica. En el cas de sol·licitud presencial es realitzarà a través correu ordinari, i sempre s'efectués la posada a disposició en la seu conforme amb la Llei 39/2015
|
Informació addicional
|
Les actuacions que es duen a la Sindicatura són sempre confidencials Totes les actuacions de la Sindicatura són gratuïtes i no és preceptiva l'assistència d'advocat/da ni procurador/a. Les resolucions de la Síndica de greuges no modifiquen ni anul·len actes administratius, ni poden ser objecte de recurs. Però la intervenció de la Síndica pot promoure que l'Administració revisi els seus actes i detecti possibles errors, retards, omissions o incompliments en la tramitació i/o resolució dels expedients, i procedeixi a subsanar-los.
|
Cita prèvia
|
Per demanar cita a les oficines del SAC, podeu fer-ho fent clic aquí o trucant al telèfon 010 (93 745 31 10 si truqueu des de mòbil).
|