v
23/04/2021 10:51:24
Cabecera Sabadell
Ajuntament de Sabadell :: Inici :: Informació de Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Control inicial d'activitats



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Nom del tràmit Control inicial d'activitats
Objecte Les actuacions de control inicial tenen per objecte garantir-ne l'adequació dels establiments als requisits legals aplicables i, específicament, als requeriments fixats en l'autorització, la llicència ambiental o la llicència municipal.
Se sotmeten a aquests controls les activitats relacionades a l'Annex II i IV de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats i els establiments oberts al públic inclosos al catàleg del Decret 112/2010, del 21 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives.
Documentació necessària

a) Comunicació de control inicial d'acord amb el model normalitzat D-011 (per duplicat).
b) Fotocòpia del document d'identificació de l'explotador o, si escau, del seu representant.
c) Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si es tracta d'un establiment alimentari, segons model normalitzat.
d) Certificació tècnica, redactada per personal tècnic competent, que acrediti l'adequació de l'activitat i de les instal·lacions a la documentació tècnica aprovada i a les prescripcions tècniques de la llicència.

Per acreditar que la documentació tècnica està redactat per tècnic competent es podrà optar entre qualsevol de les opcions següents:
- Tota la documentació tècnica ha d'estar visada pel col·legi professional corresponent.
- Disposar d'un certificat d'actuació professional pel col·legi professional corresponent.
- Disposar d'un certificat del col·legi professional que correspongui sobre la identitat i habilitació professional del personal tècnic i justificar que disposa d'assegurança de responsabilitat civil adient i al corrent de pagament.
- Disposar d'una declaració responsable subscrita pel personal tècnic, segons model normalitzat D-300.
Els documents hauran de ser originals i han de tenir una antiguitat inferior a sis mesos respecte de la data de qualsevol sol·licitud o comunicació.
e) Acta de l'actuació de control inicial emesa per una entitat col·laboradora de l'Administració.
f) Informe amb pronunciament favorable de l'actuació de control inicial emès per una entitat col·laboradora de l'Administració.
g) Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis en cas que l'activitat a desenvolupar hagi de fer control preventiu segons el que preveu la Llei 3/2010, del 18 de febrer.
h) Llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic no municipal, si escau.
i) Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública, només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament.
j) Informes preceptius, autoritzacions sectorials o actes de comprovació fixades per la normativa sectorial aplicables necessaris per dur a terme l'activitat (ús provisional, autorització sanitària, etc.).
k) Documentació acreditativa de la realització de mesures in situ per comprovar el compliment de les exigències de l'aïllament acústic elaborat per una entitat de prevenció de la contaminació acústica acreditada (EPCA), si escau.

Documentació específica per a les activitats recreatives (llicència o comunicació):
a) Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil.
b) Rebut vigent de pagament de la pòlissa de l'assegurança de responsabilitat civil.

En cas que no faci la sol·licitud la persona interessada:
- S'ha d'aportar emplenat el model "Autorització per tramitar en nom d'una altra persona".
- Fotocòpia del DNI/NIF del sol·licitant.
- Fotocòpia del DNI dela persona representant de l'activitat.
Qui el pot demanar Qualsevol persona interessada que sigui titular de la llicència, que exerceixi una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.
Quan es pot realitzar Tot l'any, però un cop acabades les obres i les instal·lacions necessàries, les quals s'han de fer emparades per la llicència corresponent.
Temps aproximat de resposta No s'aplica perquè es tracta d'una comunicació
Preu Segons O.F. 3.10.
Silenci administratiu No resulta d'aplicació en ser un tràmit de comunicació.
Vies de reclamació No es pot interposar cap recurs perquè no hi ha resolució
Altra informació d'interès (més informació) a) En cas d'activitats sotmeses a control preventiu d'incendis segons estableix la Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis, caldrà realitzar l'acte de comprovació establer en l'article 25 de l'esmentada Llei, anterior a l'inici de l'activitat, a la posada en funcionament de l'establiment o a l'ocupació de l'edifici.
b) Documentació per a la realització del control de funcionament.
En el moment de dur a terme les actuacions de control, el titular de l'establiment o el seu representant han de disposar al'establiment:
- L'acord de concessió de llicència, acompanyada del projecte tècnic o de la memòria de l'establiment, l'espectacle o l'activitat.
- La resta de documentació requerida per la normativa reguladora de prevenció i control ambiental de les activitats.
- La documentació que acrediti que disposa d'altres llicències o autoritzacions que concorrin en l'activitat, si escau.
- Acreditar que es disposa d'autorització sanitària o declaració responsable d'establiments alimentaris de la persona titular, si escau.
- Acreditació de la correcta gestió dels residus de l'activitat.
- L'última inspecció periòdica de les instal·lacions de protecció contra incendis.
- Document de legalització o última inspecció periòdica obligatòria de la instal·lació elèctrica.
- Si disposa de subministrament de gas, document de legalització o última inspecció periòdica obligatòria de la instal·lació.
- Altres autoritzacions o revisions obligatòries de les instal·lacions o maquinària, que concorrin en l'activitat i estiguin regulades en normatives sectorials o especifiques.
- Qualsevol altra documentació, requerida prèviament a la realització del control, que a criteri dels Serveis Tècnics Municipals es consideri oportuna per tal de valorar l'activitat, les instal·lacions i la seva incidència a l'entorn.
Servei responsable Llicències i Disciplina d'Activitats
Termini de resolució No hi ha resolució

Documentació a aportar
Tipus Presentació
Aj. Sol·licitud General: Aj. Sol·licitud General Obligatori Ambdues
Aj. Apoderaments/autoritzacions: Aj. Apoderaments/autoritzacions Opcional Ambdues
Documentació acreditativa aïllament acústic : Documentació acreditativa aïllament acústic Opcional Ambdues
Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública: Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública Opcional Ambdues
Llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic: Llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic Opcional Ambdues
Pòlissa d'assegurança RC: Pòlissa d'assegurança RC Opcional Ambdues
Rebut vigent de pagament de la pòlissa: Rebut vigent de pagament de la pòlissa Opcional Ambdues
Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis: Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis Opcional Ambdues
Acta de l'actuació de control inicial: Acta de l'actuació de control inicial Obligatori Ambdues
Certificació tècnica que acrediti l'adequació de l'activitat: Certificació tècnica que acrediti l'adequació de l'activitat Obligatori Ambdues
Informes preceptius, autoritzacions sectorials o actes de comprovació fixades per la normativa sectorial: Informes preceptius, autoritzacions sectorials o actes de comprovació fixades per la normativa sectorial Opcional Ambdues
Informe amb pronunciament favorable de l'actuació de control inicial: Informe amb pronunciament favorable de l'actuació de control inicial Obligatori Ambdues
Declaració responsable en matèria de salut alimentària: Declaració responsable en matèria de salut alimentària Opcional Ambdues
no municipal: no municipal Opcional Ambdues

Tramitació Telemàtica
Tramitar
Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
© Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Condicions d'ús | Avís legal | Política de privacitat