Nom del tràmit
|
Servei d'atenció domiciliària: atenció domèstica
|
Objecte
|
És el servei de suport destinat a mantenir en condicions d'ordre i higiene la llar de l'usuari i les seves pertinences d'ús quotidià. Està destinat a aquelles persones que el seu nivell de dependència que no els permeti portar una vida autònoma i que per la seva situació personal, familiar i/o econòmiques no tenen possibilitats de realitzar ni pagar la neteja del domicili. El servei estarà realitzat per auxiliars de neteja de la llar i la serva funció serà exclusivament la neteja del domicili de l'usuari.
|
Qui el pot demanar
|
Qualsevol persona interessada, empadronada a la ciutat, major d'edat, en situació de risc social i/o dependència o el seu representant.
|
Documentació necessària
|
Sol·licitud de servei. Autorització per consulta de dades a Agència Tributària i dades de registres de Generalitat (discapacitat, dependència...). Mandat amb dades de compte bancari i autorització per cobrament domiciliat.
|
Quan es pot realitzar
|
Tot l'any.
|
Canals de tramitació
|
Presencial.
|
Canals de tramitació
|
Procés de validació de documentació: 1 mes des de l'entrada de la sol·licitud. Procés d'estudi, valoració professional de la situació i tràmit de la petició: 1 mes i mig des de la validació de la documentació. Alta de servei: variable en funció de la disponibilitat d'hores i de la urgència de la situació.
|
Termini de resolució
|
El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució expressa és de 3 mesos a comptar des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre electrònic de l'Ajuntament de Sabadell, sempre que no es produeixi cap dels supòsits que puguin ocasionar la suspensió o ampliació del termini esmentat. Transcorregut el termini sense que l'Ajuntament de Sabadell hagi notificat la resolució, la sol·licitud s'entendrà desestimada.
|
Preu
|
Segons ordenança fiscal 5.3
|
Silenci administratiu
|
El termini màxim per resoldre aquest procediment és de 3 mesos. La manca de notificació expressa de la resolució dins d'aquest termini legitima la persona interessada per entendre la seva sol·licitud desestimada i per interposar el recurs administratiu o contenciós administratiu que resulti pertinent.
|
Vies de reclamació
|
Contra aquest acte, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.
|
Servei responsable
|
Servei d'Acció Social
|
Cita prèvia
|
Cita prèvia a Acció Social. 93 745 32 20 o programacioacciosocial@ajsabadell.cat
|