v
16/04/2021 03:31:33
Cabecera Sabadell
Ajuntament de Sabadell :: Inici :: Informació de Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Pròrroga de la plusvàlua per herències



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Nom del tràmit Pròrroga de la plusvàlua per herències
Objecte Aquest tràmit permet demanar una pròrroga de sis mesos per a la presentació i pagament de l'autoliquidació de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (plusvàlua), exclusivament per als casos d'herències (actes "mortis causa").
El termini pel pagament de la plusvàlua, en les transmissions de béns immobles per causa de mort és de 6 mesos.
Aquest termini es pot prorrogar fins a un total de 12 mesos, però perquè s'apliqui aquesta pròrroga cal que se sol·liciti.
Documentació necessària Formulari específic amb la documentació que se li requereix:
- Testament o acta de declaració d'hereus abintestato
- Certificat de defunció (necessari): per obtenir aquest document: tramitació en línia sense certificat. Ministeri de Justícia / informació sobre com sol·licitar el certificat. Ministeri de Justícia.
- Testament o acta de declaració d'hereus (en el cas de successió intestada quan la persona hagi mort sense fer testament). Informació sobre aquests documents. GENCAT.
Qui el pot demanar Qualsevol persona interessada o el seu representant
Quan es pot realitzar Fins al 6 mesos posteriors a la data de defunció de la persona de la qual s'hereta (no des de la data en què es formalitzi l'acceptació d'herència).
Canals de tramitació presencial
  • Sabadell Atenció Ciutadana. Oficines SAC

  • Temps aproximat de resposta 1 mes des de l'entrada de la sol.licitud
    Preu Tràmit gratuït
    Silenci administratiu El termini màxim per resoldre aquest procediment és de 6 mesos. La manca de notificació expressa de la resolució dins d'aquest termini legitima la persona interessada per entendre la seva sol·licitud estimada i per interposar el recurs administratiu o contenció administratiu que resulti pertinent.
    Vies de reclamació Contra aquest acte, que no exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que disposa l'article 14.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.
    Altra informació d'interès (més informació) No es concedirà la pròrroga quan la sol·licitud es presenti desprès d'haver transcorregut els primers sis mesos a comptar des de la data de defunció.
    Servei responsable Gestió Tributària: IBI, Plusvàlua
    Termini de resolució El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució expressa és de 6 mesos a comptar des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre electrònic de l'Ajuntament de Sabadell, sempre que no hi hagi cap dels supòsits que puguin ocasionar la suspensió o ampliació del termini esmentat. Transcorregut el termini sense que l'Ajuntament de Sabadell hagi notificat la resolució, la sol·licitud s'entendrà estimada.
    Cita prèvia
  • Per demanar cita a les oficines del SAC, podeu fer-ho fent clic aquí o trucant al telèfon 010 (93 745 31 10 si truqueu des de mòbil).

  • Documentació a aportar
    Tipus Presentació
    Aj. Sol·licitud General: Aj. Sol·licitud General Obligatori Ambdues
    Aj. Apoderaments/autoritzacions: Aj. Apoderaments/autoritzacions Opcional Ambdues

    Tramitació Telemàtica
    Tramitar
    Llegenda
    Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
    Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
    © Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Condicions d'ús | Avís legal | Política de privacitat