Nom del tràmit
|
Petició servei d'atenció domiciliària: Atenció Personal
|
Objecte
|
Conjunt de tasques que es fan a la llar de persones o famílies que es troben, per motius físics o socials, en situacions de mancança d'autonomia temporal o permanent per poder dur a terme les tasques habituals de la vida quotidiana. La persona beneficiària rep ajuda per fer totes les accions relacionades amb la cura personal, com la higiene, vestir-se i desvestir-se, mobilització o ajuda per elaborar àpats, entre altres.
|
Documentació necessària
|
- Solicitud de servicio - Autorización para consultar datos a la Agencia Tributaria y datos de registros de la Generalitat (discapacidad, dependencia...) - Mandato con datos de cuenta bancaria y autorización por cobro domiciliado. - Sol·licitud de servei - Autorització per consultar dades a l'Agència Tributària i dades de registres de la Generalitat (discapacitat, dependència...) - Mandat amb dades de compte bancari i autorització per cobrament domiciliat.
|
Qui el pot demanar
|
Qualsevol persona interessada, empadronada a la ciutat, major d'edat, en situació de risc social i/o dependència o el seu representant.
|
Quan es pot realitzar
|
Tot l'any
|
Canals de tramitació presencial
|
Centre d'atenció primària social que correspongui per domicili de la persona sol·licitant.
|
Temps aproximat de resposta
|
Procés de validació de documentació: 1 mes des de l'entrada de la sol·licitud. Procés d'estudi, valoració professional de la situació i tràmit de la petició: 1 mes i mig des de la validació de la documentació. Alta de servei: variable en funció de la disponibilitat d'hores i de la urgència de la situació.
|
Preu
|
Segons ordenança fiscal 5.3
|
Silenci administratiu
|
El termini màxim per resoldre aquest procediment és de 3 mesos. La manca de notificació expressa de la resolució dins d'aquest termini legitima la persona interessada per entendre la seva sol·licitud desestimada i per interposar el recurs administratiu o el contenciós administratiu que resulti pertinent.
|
Vies de reclamació
|
Contra aquest acte, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.
|
Altra informació d'interès (més informació)
|
Proposta de servei: El servei queda subjecte a la prescripció del professional de treball social, que valorarà la situació de necessitat i acordarà amb l'usuari un pla de treball individual amb objectius, accions que es concretaran en un nombre d'hores de servei i amb unes tasques concretes.
Baixa del servei: Per aconseguiment d'objectiu que fa innecessària la continuïtat del servei, per canvi de condicions , per decisió professional o per decisió de l'usuari. La renúncia es formalitzarà en líniao presencialment amb la signatura d'un document de baixa.
|
Servei responsable
|
Acció Social. Secció d'Atenció Sociosanitària, Dependència i Discapacitat
|
Termini de resolució
|
El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució expressa és de 3 mesos a comptar des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre electrònic de l'Ajuntament de Sabadell, sempre que no es produeixi cap dels supòsits que puguin ocasionar la suspensió o ampliació del termini esmentat. Transcorregut el termini sense que l'Ajuntament de Sabadell hagi notificat la resolució, la sol·licitud s'entendrà desestimada.
|