v
22/04/2021 19:17:25
Cabecera Sabadell
Ajuntament de Sabadell :: Inici :: Informaciˇ de Procediment
Usuari an˛nim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Reclamaciˇ, Queixa o Den˙ncia sobre consum a l'OMIC



Nivell de Modernitzaciˇ 1. InformaciˇNivell de Modernitzaciˇ 2. DescÓrrega de formularisNivell de Modernitzaciˇ 3. Iniciaciˇ electr˛nicaNivell de Modernitzaciˇ 4. Tramitaciˇ electr˛nica

Nivell de Modernitzaciˇ 4. Tramitaciˇ electr˛nica

Informaciˇ
Nom del trÓmit Reclamaciˇ de consum
Objecte La reclamaciˇ: serveix per resoldre un litigi entre els consumidors i les empreses reclamades de forma amistosa, voluntÓria i gratu´ta mitjanšant la mediaciˇ.

- Mediaciˇ: Ús una via de soluciˇ de conflictes de consum en quŔ les parts arriben per si mateixes a una soluciˇ en la seva controvŔrsia, mitjanšant la intervenciˇ d'experts mediadors que, sense decantar-se a favor de cap de les dues parts, els ajuden a acostar postures i, si Ús possible, a arribar a un acord.
Documentaciˇ necessÓria - Formulari especÝfic degudament emplenat i signat.
- Reclamaciˇ prŔvia davant l'empresa reclamada o bÚ el Full Oficial de Reclamaciˇ facilitat per l'establiment.
- DNI, NIE o passaport.
- Fotoc˛pies de tota la documentaciˇ que es pugui presentar per documentar la reclamaciˇ (factures, tiquets, contracte i qualsevol altra documentaciˇ que justifiqui la reclamaciˇ...).
- En cas que no faci la solĚlicitud la persona interessada, s'haurÓ d'aportar el model "Autoritzaciˇ per tramitar en nom d'una altra persona".
Qui el pot demanar Qualsevol persona interessada empadronada a Sabadell o el seu representant
Quan es pot realitzar Tot l'any
Canals de tramitaciˇ presencial A travÚs de la seu electr˛nica o presencialment concertant cita prŔvia
Temps aproximat de resposta 10 dies hÓbils des de l'entrada de la solĚlicitud
Preu TrÓmit gratu´t
Silenci administratiu Negatiu
Vies de reclamaciˇ Els consumidors o usuaris que, malgrat la mediaciˇ de consum realizada des de l'Oficina Municipal d'Informaciˇ al Consumidor, consideren que els seus drets reconeguts legalment o contractualment no han estat prou rescabalats, podran presentar solĚlicitud d'arbitratge davant la Junta Arbitral de Consum, amb els requisits previstos a l'article 34 del Real Decret 231/2008, de 15 de febrer, pel qual es regula el sistema arbitral de consum.
Altra informaciˇ d'interŔs (mÚs informaciˇ) Qualsevol consumidor o usuari que senti que han lesionat els seus interessos pot presentar reclamaciˇ o den˙ncia per escrit.

Qui sˇn consumidors o usuaris?

Es consideren consumidors les persones fÝsiques o jurÝdiques de qualsevol nacionalitat o residŔncia que, com a destinataris finals, fan l'adquisiciˇ, fan ˙s o gaudeixen, de bÚns i serveis per a llur consum o ˙s particular, familiar o colĚlectiu, sempre que el prove´dor tingui carÓcter empresarial o professional. TambÚ tenen la consideraciˇ de consumidors les microempreses (menys de 10 treballadors) i els aut˛noms, per˛ nomÚs per qŘestions de Serveis bÓsics (telefonia, llum, aigua i gas).
Servei responsable Servei de Comerš i Consum
Termini de resoluciˇ El termini mÓxim per resoldre aquest procediment Ús de 90 dies naturals. La manca de notificaciˇ expressa de la resoluciˇ dins d'aquest termini legitima la persona interessada per entendre la seva solĚlicitud desestimada i per interposar la solĚlicitud d'arbitratge corresponent.
Cita prŔvia Per demanar cita a les oficines del SAC, podeu fer-ho fent clic aquÝ o trucant al telŔfon 010 (93 745 31 10 si truqueu des de m˛bil).
cita previa
TrÓmits relacionats Consultes, Queixes, Den˙ncies i Arbitratge de Consum

Documentaciˇ a aportar
Tipus Presentaciˇ
Aj. SolĚlicitud General: Aj. SolĚlicitud General Obligatori Ambdues
Aj. Apoderaments/autoritzacions: Aj. Apoderaments/autoritzacions Opcional Ambdues
Reclamaciˇ prŔvia : Reclamaciˇ prŔvia Obligatori Ambdues
Documentaciˇ acreditativa de la reclamaciˇ: Documentaciˇ acreditativa de la reclamaciˇ Obligatori Ambdues

Tramitaciˇ Presencial
InstÓncia de SolĚlicitud
Tramitaciˇ TelemÓtica
Tramitar
Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentaciˇ Ambdues Ambdues Presencial Presencial TelemÓtica TelemÓtica
© Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Condicions d'˙s | AvÝs legal | PolÝtica de privacitat