Nom del tràmit
|
(FUE) Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
|
Objecte
|
És el règim d'intervenció mitjançant el qual les activitats ubicades en un mateix centre o en un mateix establiment i que pertanyen a la mateixa persona o empresa titulars posen en coneixement de l'Ajuntament fets o elements relatius a l'inici d'una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar i que s'acompanya dels document necessaris per al seu exercici.
|
Documentació necessària
|
- D008 Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III), model normalitzat(per duplicat). - Fotocopia del document d'identificació i acreditació (DNI, CIF, escriptures...) del sol·licitant. - Fotocopia del document d'identificació i acreditació de la persona representant de l'activitat. - Declaració censal d'alta, modificació i baixa en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors davant de l'Agència Tributària (model 036 / 037) o anàlegs. - Projecte tècnic signat per tècnic competent i titular de l'activitat. - Certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment (requisits ambientals, de seguretat, urbanístics i altres previstos en la legislació sectorial de l'activitat). - Certificacions, informes o registres específics sectorials per als casos en què l'activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l'exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables a domèstics. Aquestes podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l'Administració, si escau. - Acreditació d'haver obtingut la llicència d'obres o d'haver presentat la comunicació prèvia d'obres quan procedeixi, o bé d'haver obtingut l'informe urbanístic favorable. - Declaració d'impacte ambiental, o d'informe d'impacte ambiental, si escau. - Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis en cas que l'activitat a desenvolupar hagi de fer control preventiu segons el que preveu la Llei 3/2010, del 18 de febrer. - Pla de dejeccions ramaderes, en cas d'activitats ramaderes, amb el consegüent informe favorable emès pel Departament competent en matèria d'agricultura i ramaderia. - Llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic no municipal, si s'escau. - Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública, només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament. - Declaració responsable conforme es disposa de pòlissa o contracte d'assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat ambiental, si escau. - Declaració de dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la llei en la qual s'empara, si escau. - En el supòsit que la persona que tramita la comunicació prèvia ambiental no sigui la persona titular de l'activitat, caldrà aportar autorització per tramitar en nom d'una altra persona, segons model normalitzat D301.
|
Qui el pot demanar
|
Qualsevol persona interessada que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.
|
Quan es pot realitzar
|
Tot l'any, però sempre abans d'iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme.
|
Temps aproximat de resposta
|
Al moment
|
Preu
|
Segons Ordenança Fiscal 3.10
|
Silenci administratiu
|
No resulta d'aplicació en ser un tràmit de comunicació
|
Vies de reclamació
|
No es pot interposar cap recurs pel fet que no hi ha resolució
|
Altra informació d'interès (més informació)
|
Requisits previs: - Disposar de la llicència o comunicació prèvia d'obres corresponent quan calgui. - Obtenció de l'informe urbanístic favorable i d'idoneïtat de l'activitat, en el cas d'edificacions existents construïdes sense ús específic i que no requereixin la realització d'obres. - Obtenció d'informes preceptius, autoritzacions sectorials necessàries o actes de comprovació, fixades per la normativa sectorial aplicable per dur a terme l'activitat (ús provisional, prevenció d'incendis, etc). - L'activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic. - Disposar de projecte tècnic de l'activitat, redactat i signat per un tècnic competent (*), així com d'una certificació lliurada per tècnic competent que, si escau, ha de ser el director o directora de l'execució del projecte, que acrediti que l'activitat i les instal·lacions s'adeqüen al projecte i a la documentació presentada i que es compleixen tots els requisits ambientals, de seguretat, urbanístics i altres previstos en la legislació sectorial de l'activitat. - Disposar de les certificacions ambientals específiques favorables ens els casos en què l'activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l'exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables a domèstics. - Disposar de la declaració d'impacte ambiental o d'informe d'impacte ambiental, si escau. - Disposar de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si és el cas (guals, etc.). - Presentar la corresponent declaració responsable d'establiment alimentari, si escau. - En cas que l'activitat a desenvolupar hagi de fer el control preventiu segons el que estableix la Llei 3/2010, del 18 de febrer, cal obtenir el corresponent informe previ en matèria de prevenció d'incendis amb resolució favorable i posteriorment contactar amb una entitat acreditada per tal d'obtenir el certificat d'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis. - Obtenció de la corresponent autorització d'abocaments d'aigües residuals, si escau. - Obtenció de l'informe favorable del Departament competent en matèria de ramaderia sobre el Pla de gestió de les dejeccions ramaderes si es tracta d'activitats ramaderes. - Disposar de la pòlissa o el contracte d'assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat de l'activitat, si escau. - Verificar que l'espai físic on es preveu desenvolupar l'activitat té la condició de local. - Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
(*) Per acreditar que el projecte i la certificació està redactat per un tècnic competent, es pot optar entre qualsevol de les opcions següents: - Tota la documentació tècnica ha d'estar visada pel col·legi professional corresponent. - Disposar d'un certificat d'actuació professional pel corresponent col·legi professional. - Disposar d'un certificat del corresponent col·legi professional sobre la identitat i habilitació professional del personal tècnic i justificar que disposa d'assegurança de responsabilitat civil adient i al corrent de pagament. - Disposar d'una declaració responsable subscrita pel personal tècnic, segons model normalitzat D-300.Fiscal núm. 3.10.
|
Servei responsable
|
Llicències i Disciplina d'Activitats
|
Termini de resolució
|
No s'aplica perquè és un tràmit de comunicació
|
Observacions
|
Per a la tramitació electrònica d'aquesta sol·licitud, s'ha de descarregar i omplir la sol·licitud i els documents annexos, i posteriorment mitjançant l'opció tramitar s'ha d'omplir el formulari web i adjuntar la documentació requerida.
|