v
20/04/2021 04:05:25
Cabecera Sabadell
Ajuntament de Sabadell :: Inici :: Informació de Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Alta al Padró d'Habitants



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Nom del tràmit Alta al Padró d'Habitants.
Objecte Inscriure al Padró d'Habitants els nous residents a Sabadell procedents d'un altre municipi o pais.
Documentació necessària - Formulari específic d'alta al Padró d'Habitants, degudament emplenat i signat.
- DNI (obligatori per als majors de 14 anys), NIE o passaport en vigor.
- Llibre de família o certificat de naixement per acreditar el parentiu dels menor d'edat (si s'han d'empadronar menors d'edat, fins als 14 anys, que no disposen de DNI, NIE o passaport).
- Menors d'edat: signatura dels dos progenitors; si el tràmit el fa un sol progenitor: signatura dels dos progenitors; en els casos de separació o divorci: aportació de la Resolució Judicial sobre la custòdia; si aquesta és en exclusiva a favor del progenitor que realitza el tràmit, aportar la Resolució més una Declaració Responsable; si la Resolució Judicial estableix una guarda i custòdia compartida, aportació de la signatura de mutu acord dels dos progenitors. Excepcionalment, quan sigui necessari aportar la signatura dels dos progenitors i es manifesti la impossibilitat de complir amb aquest requisit: signatura d'una Declaració Responsable.
- Acreditació domicili: Escriptura, contracte de compra-venda, contracte de lloguer amb l'últim rebut de lloguer o cessió de l'habitatge.
- En casos en que no es disposi de documentació que legitimi l'ús de l'habitatge: es presentarà una instància on es manifesti la causa i es sol·liciti la gestió i valoració per part del departament.

En cas de dubte sobre com acreditar la identitat o la representació, consultar els documents d'ajuda de l'apartat Fitxers annexos.

Qui el pot demanar Les persones que siguin nous residents a Sabadell.
Quan es pot realitzar Tot l'any
Canals de tramitació presencial
  • Sabadell Atenció Ciutadana. Oficines SAC
  • Temps aproximat de resposta Al moment, si el tràmit és presencial i s'aporta tota la documentació requerida. En d'altres casos, màxim 3 mesos des de la presentació de la sol·licitud.
    Preu Tràmit gratuït
    Silenci administratiu El termini màxim per resoldre aquest procediment és de 3 mesos. La manca de notificació expressa de la resolució dins d'aquest termini legitima la persona interessada per entendre la seva sol·licitud estimada.
    Vies de reclamació Contra aquest acte, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.

    Altra informació d'interès (més informació) Document acreditatiu de la identitat:
    Els documents identificatius han d'estar en vigor. Un document caducat no és vàlid, excepte si es presenta juntament amb la sol·licitud de renovació.

    És imprescindible aportar el document identificatiu original de la persona que fa el tràmit i els originals o les fotocòpies de la resta de persones, majors d'edat, que sol·liciten i signen l'alta. Pel que fa als menors i als incapacitats legalment veure els apartats corresponents.

    Servei responsable Padró d'Habitants
    Termini de resolució El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució expressa és de 3 mesos, a comptar des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre electrònic de l'Ajuntament de Sabadell, sempre que no es donin cap dels supòsits que puguin ocasionar la suspensió o ampliació del termini esmentat. Transcorregut el termini sense que l'Ajuntament de Sabadell hagi notificat la resolució, la sol·licitud s'entendrà estimada.

    Cita prèvia
  • Per demanar cita a les oficines del SAC, podeu fer-ho fent clic aquí o trucant al telèfon 010 (93 745 31 10 si truqueu des de mòbil).

  • Documentació a aportar
    Tipus Presentació
    Sol·licitud general: instància general Obligatori Ambdues
    Full d'alta al Padró d'Habitants: degudament emplenat i signat Obligatori Ambdues
    Documents identificatius: veure annex Quadre Acreditacions d'IDENTITAT, REPRESENTACIÓ i HABITATGE Obligatori Ambdues
    Acreditació domicili: veure annex Quadre Acreditacions d'IDENTITAT, REPRESENTACIÓ i HABITATGE Obligatori Ambdues
    Apoderaments/autoritzacions: veure annex Autorització per tramitar en nom d'una altra persona Opcional Ambdues
    Llibre de familia: o certificat de naixement Opcional Ambdues
    Signatura de mutu acord dels dos progenitors: veure annex Representació Menors (2 progenitors) Opcional Ambdues
    Declaració responsable: veure annex Declaració responsable (1 progenitor) CAT o Declaración responsable (1 progenitor) ESP Opcional Ambdues
    Resolució judicial sobre la custòdia: document acreditatiu Opcional Ambdues

    Llegenda
    Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
    Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
    © Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Condicions d'ús | Avís legal | Política de privacitat