PLÀNOL DE SABADELL ADRECES I TELÈFONS D'INTERÈS FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIONS DE TRÀNSIT
Twitter Facebook Telegram Instagram Flickr Youtube
v
19/03/2024 04:19:38
Cabecera Sabadell
Inici |  Informació de Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Comunicació prèvia de primera utilització i ocupació dels edificis i construccions



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Objecte Poder ocupar i utilitzar un edifici després d'haver-hi obres de nova planta o bé ampliacions de volum o canvis d'ús a habitatge en edificis existents.

L'objectiu de la referida comunicació és verificar que les obres executades s'adeqüen a la llicència d'obres atorgada.

S'ha de comunicar dins el mes següent a la data d'acabament de les obres.

Documentació necessària
  • Certificat final d'obres signat, en el qual s'especifiqui la data d'acabament de les obres.

  • Certificat justificatiu del cost real de les obres, expedit per la direcció facultativa de l'obra, o qualsevol altra documentació fefaent.

  • Declaració responsable d'ús i ocupació.

  • Fotografies de la façana i de l'obra acabada.

  • Fulls segellats d'alta o variació al Cadastre Immobiliari.

  • Informe direcció facultativa justificant la modificació, el seu caràcter no substancial i l'adequació a la normativa.

  • Plànols definitius que recullin les modificacions introduïdes durant l'obra.

  • Justificant pagament de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (O.F 2.4).

  • Justificant pagament de la taxa (O.F 3.9).

  • L'altra documentació o requisits que exigeixi la normativa vigent d'aplicació, si escau.
Qui el pot demanar Qualsevol persona interessada o el seu representant.

Quan es pot realitzar Tot l'any.

Canal de tramitació presencial
  • Sabadell Atenció Ciutadana d'Urbanisme


  • Temps aproximat de resposta 1 mes des de la data d'entrada en registre de la sol·licitud del certificat.

    Especificitats del certificat de declaració d'obra nova i del certificat acreditatiu del nombre d'entitats autoritzades en una llicència urbanística: 3 mesos des de la data.

    Preu Segons Ordenança fiscal 3.9. Per exempcions i bonificacions veure el contingut de la ordenança.

    Segons Ordenança fiscal 2.4. Per exempcions i bonificacions veure el contingut de la ordenança.

    Pagament Autoliquidació taxa d'ús i ocupació d'edificis
    El pagament s'ha d'acreditar en el moment de la sol·licitud.

    Autoliquidació impost d'ús i ocupació d'edificis
    El pagament s'ha d'acreditar en el moment de la sol·licitud.

    Silenci administratiu Transcorregut un mes des de la presentació de la comunicació o, si escau, de l'esmena de la comunicació o l'aportació dels documents requerits sense que l'Ajuntament hagi manifestat la disconformitat amb les obres executades, es pot ocupar l'edifici o la construcció.

    Vies de reclamació Atès que les comunicacions prèvies tenen eficàcia des de la seva entrada al Registre de l'Ajuntament, no hi ha via de reclamació, ja que el dret s'està reconeixent des del moment que es presenta la comunicació.

    Altra informació d'interès (més informació) En el termini d'un mes, un cop aportada tota la documentació necessària, es girarà visita d'inspecció per part de l'Ajuntament, per tal de verificar que allò construït s'ajusta a l'autorització construïda.

    Si la inspecció de les obres és favorable, es retornaran les garanties dipositades.

    Informació sobre la declaració responsable de la direcció facultativa en què es manifesti:
    • Que les obres s'han executat segons el projecte aprovat en la llicència d'obres amb les modificacions autoritzades.

    • Que l'edifici o construcció està en condicions de ser ocupat i utilitzat i que s'han complert les condicions d'habitabilitat (en cas d'habitatges) i d'accessibilitat.

    • Que s'han adoptat les mesures imposades en matèria de prevenció d'incendis.

    • Que s'han reposat els serveis i els elements urbans afectats i s'ha procedit a la retirada de les instal·lacions provisionals.

    Justificant de pagament de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (Ordenança Fiscal 2.4), si escau:
    • En el cas de la comunicació prèvia de primera utilització i ocupació dels edificis i construccions, caldrà adjuntar el justificant del pagament de l'impost.

    • En el cas de la llicència de primera utilització i ocupació parcial dels edificis i construccions, el pagament es farà en el moment de la concessió.
    Servei responsable
  • Servei de Llicències. Edificació i Habitatge
  • Termini de resolució Un cop realitzada la inspecció es comunicarà a la persona sol·licitant les deficiències observades o bé es lliurarà document conforme l'edifici o construcció es pot ocupar.

    Cita prèvia
  • Per demanar cita al SACU, podeu fer-ho fent clic aquí
  • Documentació a aportar
    Tipus Presentació
    Sol·licitud Específica: Comunicació de primera utilització dels edificis i construccions Obligatori Ambdues
    Apoderaments/autoritzacions: Autorització per a tramitar en nom d'una altra persona Opcional Ambdues
    Justificant pagament de ICIO: Justificant pagament de ICIO Obligatori Ambdues
    Justificant de pagament de la taxa: Justificant de pagament de la taxa Obligatori Ambdues
    Informe direcció facultativa: Informe direcció facultativa Obligatori Ambdues
    Declaració responsable d'ús i ocupació: Declaració responsable d'ús i ocupació Obligatori Ambdues
    Fulls segellats d'alta o variació al Cadastre Immobiliari: Fulls segellats d'alta o variació al Cadastre Immobiliari Obligatori Ambdues
    Certificat final d'obres: Certificat final d'obres Obligatori Ambdues
    Plànols definitius: Plànols definitius Obligatori Ambdues
    Certificat justificatiu del cost real de les obres: Certificat justificatiu del cost real de les obres Obligatori Ambdues
    Fotografies de la façana i de l'obra acabada: Fotografies de la façana i de l'obra acabada Obligatori Ambdues
    Llegenda
    Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
    Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
    Tramitació Telemàtica
    Tramitar
    Demanar cita prèvia a l'Ajuntament de Sabadell Demanar cita prèvia a l'Organisme Gestió tributaria Diputació de Barcelona a Sabadell Accés al portal de Transparència Accés al portal de Participació Ciutadana
    Web Ajuntament de Sabadell Web Ràdio Sabadell Web Promoció Econòmica de Sabadell S.L Web Habitatges Municipals de Sabadell S.A.
    © Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Accesibilitat | Condiciones d'us | Política de privacitat | Mapa web