PLÀNOL DE SABADELL ADRECES I TELÈFONS D'INTERÈS FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIONS DE TRÀNSIT
Twitter Facebook Telegram Instagram Flickr Youtube
v
19/03/2024 08:25:19
Cabecera Sabadell
Inici |  Informació de Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



(FUE) Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Objecte És el tràmit per mitjà del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència ambiental o comunicació prèvia ambiental vigent, posa en coneixement de l'Ajuntament que hi fa una modificació no substancial.

Una modificació no substancial és la que no comporta repercussions importants o perjudicials sobre les persones o el medi ambient.
  • D'activitat sotmesa a llicència ambiental: la modificació no substancial amb efectes sobre les persones o el medi ambient s'ha de comunicar a l'Ajuntament. Aquesta modificació es pot dur a terme si l'òrgan ambiental considera la modificació no substancial o bé si no es pronuncia en el termini d'un mes. La modificació no substancial sense efectes per a les persones o el medi ambient ha de figurar a les actes de control periòdic i no està subjecta a aquesta modificació.

  • D'activitat sotmesa a comunicació prèvia ambiental: la modificació d'una activitat sotmesa a comunicació prèvia ambiental ha de ser comunicada a l'Ajuntament quan pugui tenir efectes previsibles sobre les persones o el medi ambiental.

En els altres casos, l'ampliació o la modificació de la llicència o la comunicació prèvia estarà subjecta a l'obtenció d'una nova llicència o la formalització d'una nova comunicació prèvia.

Documentació necessària
  1. Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient.

  2. Memòria tècnica descriptiva de la modificació no substancial, amb plànols de la situació inicial i la situació modificada.

  3. Certificat del tècnic competent responsable de la posada en funcionament de l'activitat.

  4. Pla de dejeccions ramaderes, en cas d'activitats ramaderes amb el consegüent informe favorable emès pel Departament competent en matèria d'agricultura i ramaderia.

  5. Declaració responsable subscrita pel personal tècnic, segons model normalitzat, si escau.

  6. En el cas de no figurar en el Registre d'apoderaments (Representa), documentació que acredita la representació.

  7. Autorització per tramitar documentació en nom d'una altra persona, si escau.
Qui el pot demanar La persona física o jurídica titular d'una activitat o el seu representant legal

Quan es pot realitzar La comunicació ha de formalitzar-se abans de realitzar la modificació no substancial

Temps aproximat de resposta 1 mes des de l'entrada de la sol·licitud

Preu Segons Ordenança Fiscal 3.10 Taxa per la intervenció municipal en les activitats i instal·lacions

Pagament Autoliquidacions relacionades:

  • Autoliquidació taxa Intervenció Activitat: Modificacions no substancials d'una Llicència ambiental


  • Autoliquidació taxa Intervenció Activitat: Modificacions no substancials d'una Comunicació activitats ambientals

  • Silenci administratiu Si transcorre més d'un mes des de la data de la comunicació sense que s'adopti cap resolució municipal al respecte, es podrà dur a terme la modificació no substancial.

    Vies de reclamació Si hi ha resolució, aquest acte exhaureix la via administrativa, per la qual cosa podeu interposar potestativament un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació o bé directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.
    En cas contrari, no es pot interposar cap recurs pel fet que no hi ha resolució.


    Requisits previs
    • Disposar de la llicència o comunicació prèvia d'obres corresponent, quan escaigui.

    • Obtenció d'informes preceptius, autoritzacions sectorials necessaris o actes de comprovació, fixades per la normativa sectorial aplicable per dur a terme l'activitat (ús provisional, prevenció d'incendis, etc.).

    • Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.

    • En cas d'activitats ramaderes, prèviament a la realització de qualsevol modificació no substancial, caldrà un informe favorable del Departament competent en matèria d'agricultura i ramaderia respecte a les modificacions del pla de gestió de les dejeccions ramaderes, en el supòsits de l'article 21 del Decret 136/2009, d'1 de setembre.

    En tots els casos per a determinar més clarament quines son modificacions que poden ser substancials o no cal consultar els següents documents:
    • Actualització dels criteris de substancialitat de les modificacions de les activitats de la Llei 20/2009 (Ponència Ambiental de 26 de novembre de 2020)

    • Nota informativa sobre les modificacions no substancials que no tenen conseqüències per a les persones ni per al medi ambient (Maig 2020)
    Altra informació d'interès (més informació) Per acreditar que el projecte i la certificació està redactat per un tècnic competent, es pot optar entre qualsevol de les opcions següents:
    • Tota la documentació tècnica ha d'estar visada pel col·legi professional corresponent.

    • Disposar d'un certificat d'actuació professional pel corresponent col·legi professional.

    • Disposar d'un certificat del corresponent col·legi professional sobre la identitat i habilitació professional del personal tècnic i justificar que disposa d'assegurança de responsabilitat civil adient i al corrent de pagament.

    • Disposar d'una declaració responsable subscrita pel personal tècnic, segons model normalitzat.
    Servei responsable
  • Llicències i Disciplina d'Activitats. Edifici Vapor Llonch
  • Termini de resolució En el termini d'un mes des de l'entrada de la comunicació, l'Ajuntament ha de resoldre motivadament, si es tracta d'una modificació no substancial o substancial.
    Si en la modificació no substancial amb efectes sobre el medi ambient s'incorporen nous focus d'emissions, la resolució que determina que la modificació no és substancial podrà concretar els límits d'aquestes emissions, si aquests límits no estan fixats per la normativa sectorial.
    Si l'òrgan ambiental considera que la modificació és substancial no es podrà dur a terme fins que s'hagi atorgat una nova llicència.

    Documentació a aportar
    Tipus Presentació
    Comunicació: Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient d'acord amb el model normalitzat. Obligatori Telemàtica
    Justificació del pagament de la taxa: Justificació del pagament de la taxa Obligatori Telemàtica
    Memòria tècnica descriptiva de la modificació no substancial: Memòria tècnica descriptiva de la modificació no substancial, amb plànols de la situació inicial i la situació modificada. Obligatori Telemàtica
    Certificat del tècnic competent: Certificat del tècnic competent responsable de la posada en funcionament de l'activitat. Obligatori Telemàtica
    Pla de dejeccions ramaderes: Pla de dejeccions ramaderes, en cas d'activitats ramaderes amb el consegüent informe favorable emès pel Departament competent en matèria d'agricultura i ramaderia. Opcional Telemàtica
    Declaración responsable subscrita por el personal técnico: Declaració responsable subscrita pel personal tècnic, segons model normalitzat, si escau. Opcional Telemàtica
    Documentació que acredita la representació: En el cas de no figurar en el Registre d'apoderaments (Representa), documentació que acredita la representació. Opcional Telemàtica
    Autorització per tramitar documentació en nom d'una altra persona: Autorització per tramitar documentació en nom d'una altra persona, segons model normalitzat, si escau. Opcional Telemàtica
    Llegenda
    Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
    Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
    Tramitació Telemàtica
    Tramitar
    Demanar cita prèvia a l'Ajuntament de Sabadell Demanar cita prèvia a l'Organisme Gestió tributaria Diputació de Barcelona a Sabadell Accés al portal de Transparència Accés al portal de Participació Ciutadana
    Web Ajuntament de Sabadell Web Ràdio Sabadell Web Promoció Econòmica de Sabadell S.L Web Habitatges Municipals de Sabadell S.A.
    © Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Accesibilitat | Condiciones d'us | Política de privacitat | Mapa web