PLÀNOL DE SABADELL ADRECES I TELÈFONS D'INTERÈS FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIONS DE TRÀNSIT
Twitter Facebook Telegram Instagram Flickr Youtube
v
19/03/2024 09:48:26
Cabecera Sabadell
Inici |  Informació de Procediment
Usuari anònim
Connectar

Ajuntament de Sabadell



Llicència d'enderroc



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Objecte Autoritzar l'enderroc total o parcial de construccions i instal·lacions que, d'acord amb la legislació sobre ordenació de l'edificació, requereixen l'elaboració d'un projecte tècnic.

Documentació necessària
  • Declaració responsable no afectació béns protegits (DRO4).

  • Declaració responsable permanència en obra d'enderroc (DRO5).

  • Designació de l'empresa constructora.

  • Document d'acceptació signat i segell centre gestor de residus autoritzat.

  • Pla Especial d'Intervenció en el Paisatge Urbà (PEIPU) (NAU, NAG o NAE).

  • Documentació gràfica acotada en planta, secció i alçat, de la bastida.

  • Documentació segons el [PEP]BAMAS.

  • Estudi de gestió i residus de construcció i demolició.

  • Estudi de seguretat i salut en la construcció o estudi bàsic, visat.

  • Qüestionari d'estadística d'edificació i habitatge de la Generalitat de Catalunya.

  • Fotografies estat actual de la façanes pròpies i veïnes.

  • Fotografies estat actual edificació i interior pròpies.

  • Full de càlcul de la base imposable de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres, segons model normalitzat, en els supòsits d'aplicació dels índexs o mòduls inclosos en l'Ordenança Fiscal 2.4.

  • Full d'assumpció de la direcció facultativa.

  • Plànol de situació, emplaçament i règim urbanístic aplicable, amb base topogràfica a escala adequada i amb indicació de l'àmbit d'intervenció.

  • Pressupost de les obres a executar, si escau.

  • Projecte tècnic i visat.

  • Altres: documentació tècnica complementària en funció de les característiques de l'obra sol·licitada, quan correspongui (habitabilitat, accessibilitat...).
Qui el pot demanar Qualsevol persona interessada o el seu representant.
Quan es pot realitzar Tot l'any.
Canals de tramitació presencial
  • Sabadell Atenció Ciutadana d'Urbanisme


  • Temps aproximat de resposta 1 mes des de l'entrada de la sol·licitud.
    Preu Segons l'Ordenança fiscal 3.9. Taxa per intervenció municipal en les obres i usos.
    Per a exempcions i bonificacions, vegeu el contingut de l'ordenança.
    Segons l'Ordenança fiscal 2.4. Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
    Per exempcions i bonificacions, vegeu el contingut de l'ordenança.

    Pagament Autoliquidació taxa Llicències Urbanístiques: Obres Menors.
    El pagament s'ha d'acreditar en el moment de la sol·licitud de llicència.

    Liquidació impost obra menor.
    Una vegada concedida la llicència, el servei responsable tramitarà la liquidació corresponent.

    Silenci administratiu El termini màxim per resoldre aquest procediment és de 2 mesos. La manca de notificació expressa de la resolució dins d'aquest termini legitima la persona interessada per entendre la seva sol·licitud estimada. En cap cas s'adquiriran per silenci administratiu facultats urbanístiques que contravinguin el Text Refós de la Llei d'Urbanisme, el seu reglament o el planejament urbanístic aplicable, ni aquelles que comprometin la titularitat de béns o drets de domini públic, o sòls que el planejament destini a sistemes.

    Vies de reclamació Si no esteu conformes amb la resolució que se us notifiqui, podeu interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.

    Altra informació d'interès (més informació) Si la finca que s'ha d'enderrocar disposa de llicència de gual, s'ha de retornar la placa i es donarà de baixa d'ofici del padró de guals.

    Si es necessari instal·lar una bastida a l'espai públic ,s'ha de sol·licitar i obtenir llicència d'ocupació de la via pública.

    Pla Especial d'Intervenció en el Paisatge Urbà (PEIPU).

    En cas d'edificis inclosos a l'àmbit PEIPU, on es facin obres que s'intervingui a la façana, simultàniament a la tramitació de la llicència d'enderroc, es podrà sol·licitar informe previ de la proposta arquitectònica.
    Àmbit NAG (Normes d'aplicació general) i NAE (Normes d'aplicació especial).

    A banda del compliment de les normes d'aplicació urbana (NAU), és d'obligat compliment el següent:
    Les intervencions consistents en l'aplacat dels paraments exteriors o l'aplicació d'un color fora de la gamma dels terrosos i els grisos hauran d'incorporar la fitxa NAG o NAE en funció de l'àmbit en què es situï l'actuació, justificant els criteris de la intervenció (materials, textures i colors) i incorporant les fotografies de l'entorn que facilitin la lectura d'aquests criteris en els que es fonamenta l'actuació.

    El document del PEIPU es pot consultar al web de l'Ajuntament:
    http://ca.sabadell.cat/urbanisme/p/pla_paissatge_cat.asp, així mateix es pot descarregar en aquesta direcció les fitxes NAG i NAE.

    Servei responsable
  • Servei de Llicències. Edificació i Habitatge
  • Tràmits relacionats Tràmit per comunicar l'inici de les obres amb llicència urbanística concedida prèviament:
    Abans de l'inici de les obres caldrà presentar l'oportuna sol·licitud (veure enllaç).

    Tràmit per comunicar la finalització de les obres amb llicència concedida prèviament:
    Finalitzada l'obra caldrà presentar l'oportuna sol·licitud (veure enllaç).

    Termini de resolució El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució expressa és d'un mes a comptar des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre electrònic de l'Ajuntament de Sabadell, sempre que no es donin cap dels supòsits que puguin ocasionar la suspensió o ampliació del termini esmentat.

    Cita prèvia
  • Per demanar cita al SACU, podeu fer-ho fent clic aquí
  • Documentació a aportar
    Tipus Presentació
    Aj. Sol·licitud General: Instància de sol·licitud Obligatori Ambdues
    Aj. Apoderaments/autoritzacions: Autorització per a tramitar en nom d'una altra persona Opcional Ambdues
    Estudi de gestió de residus de la construcció i demolició: Estudi de gestió de residus de la construcció i demolició Obligatori Ambdues
    Declaració responsable no afectació béns protegits (DRO4): Declaració responsable no afectació béns protegits (DRO4) Obligatori Ambdues
    Declaració responsable permanència en obra d'enderroc (DRO5): Declaració responsable permanència en obra d'enderroc (DRO5) Obligatori Ambdues
    Document d'acceptació signat i segell centre gestor de residus autoritzat: Document d'acceptació signat i segell centre gestor de residus autoritzat Obligatori Ambdues
    Designació de l'empresa constructora: Designació de l'empresa constructora Obligatori Ambdues
    Documentació gràfica de la bastida: Documentació gràfica de la bastida Obligatori Ambdues
    Documentació segons el [PEP]BAMAS: Documentació segons el [PEP]BAMAS Obligatori Ambdues
    Pressupost de les obres a executar: Pressupost de les obres a executar Opcional Ambdues
    Pla Especial d'Intervenció en el Paisatge Urbà (PEIPU): Pla Especial d'Intervenció en el Paisatge Urbà (PEIPU) Obligatori Ambdues
    Projecte tècnic i visat: Projecte tècnic i visat Obligatori Ambdues
    Full de càlcul de la base imposable de l'ICIO: Full de càlcul de la base imposable de l'ICIO Obligatori Ambdues
    Estudi de seguretat i salut en la construcció o estudi bàsic visat: Estudi de seguretat i salut en la construcció o estudi bàsic visat Obligatori Ambdues
    Full d'assumeix de la direcció facultativa: Full d'assumeix de la direcció facultativa Obligatori Ambdues
    Plànol de situació, emplaçament i règim urbanístic: Plànol de situació, emplaçament i règim urbanístic Obligatori Ambdues
    Qüestionari d'estadística d'edificació i habitatge de la Generalitat de Catalunya: Qüestionari d'estadística d'edificació i habitatge de la Generalitat de Catalunya Obligatori Ambdues
    Fotografies estat actual de les façanes pròpies i veïnes: Fotografies estat actual de les façanes pròpies i veïnes Obligatori Ambdues
    Fotografies estat actual edificació i interior pròpies: Fotografies estat actual edificació i interior pròpies Obligatori Ambdues
    Llegenda
    Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
    Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
    Tramitació Telemàtica
    Tramitar
    Demanar cita prèvia a l'Ajuntament de Sabadell Demanar cita prèvia a l'Organisme Gestió tributaria Diputació de Barcelona a Sabadell Accés al portal de Transparència Accés al portal de Participació Ciutadana
    Web Ajuntament de Sabadell Web Ràdio Sabadell Web Promoció Econòmica de Sabadell S.L Web Habitatges Municipals de Sabadell S.A.
    © Ajuntament de Sabadell | NIF: P-0818600-I | Accesibilitat | Condiciones d'us | Política de privacitat | Mapa web